Po krivici ostaja v senci konkurence

26. 11. 2020 | Matjaž Korošak
Deli

Talisman je model, s katerim so pri Renaultu dokazali, da zmorejo tudi v srednjem razredu mešati štrene uveljavljenim. Po prenovi se zdi še toliko bolj zanimiv.

Zgodovina velikih limuzinskih Renaultov je, če bi jo ocenjeval po prodajnih številkah, precej mešana in verjetno je bilo v zadnjih nekaj desetletjih več povprečnih kot uspešnih modelov. No, Talisman bo v zgodovini ostal zapisan kot eden boljših, kjer se s svojimi merami že vsaj približno umešča v zgornji srednji razred.

Talisman, ki je želel s svojim bolj umirjenim, klasično limuzinskim slogom v tem smislu nadgraditi Laguno in se približati tudi poslovni klienteli, je tako bliže povprečnemu okusu, seveda pa je s svojimi merami (486,5 cm) tudi dovolj prostoren in udoben za štiri potnike, kar pomeni, da povsem ustreza tudi družinskim zahtevam večje družine (kjer izstopa uporaben prtljažnik s 572 litri in ravnim dnom). Po štirih letih je zdaj tudi Talismana dosegla prenova, ki ga predvsem z najboljšo opremo res postavlja ob bok uveljavljeni konkurenci.

Na zunaj sicer nič dramatično novega, razen večje in kromirane maske in malce drugačnega odbijača (pa zadnjih luči), zato pa toliko več za voznika in potnike. Nov in takoj opazen je digitalni zaslon pred voznikom, ki služi kot instrumentna plošča (10,2 palca). Grafično zanimiva in predvsem prilagodljiva vsebina in podoba, ki se spreminja glede na izbran vozni program oziroma profil (Multi-sense, izbor voznih programov), voznik pa lahko znotraj tega izbere še nekaj lastnih preferenc. Na ravni najboljših ali skoraj tam … No, v tem paketu opreme so zraven še nastavljivi blažilniki oziroma njihovo dušenje, tokrat v povezavi s sistemom štirikolesnega krmiljenja 4Control.

Osebno se mi zdi prav slednji primerjalna prednost, saj sta okretnost in vodljivost korak pred podobno dolgimi limuzinami. Z malo vaje je parkiranje otročje lahko, občutek neposrednosti in odzivnosti pri ostrejših zavojih pa je prav zabaven in preprijemanje volanskega obroča skoraj ni več potrebno.

Velikih razlik med nastavitvami dušenja blažilnikov nisem opazil, tako da bi prej rekel, da gre pri položaju Sport v glavnem za neko normalno, (še) vsakdanje uporabno nastavitev in posebej udobno (Comfort). Tudi v položaju Sport je namreč hitra sprememba smeri in odločno zavijanje še vedno povezano z nagibanjem karoserije. Sicer nadzorovanim, a vendarle.

Priznam sicer, da Talisman ni model, ki bi si ga kupil predvsem zaradi zabave med zavoji, ampak zagotovo v tej kombinaciji ponuja več, kot sem pomislil. Po drugi strani pa v nastavitvi Comfort ponuja dovolj udobja v veliki večini primerov, ne glede na velika 19-palčna platišča s presekom pnevmatik 40. Le res razbrazdan asfalt, poln prečnih grbin zna vznemiriti podvozje, kjer se predvsem pri raztegu blažilnikov poznajo velika (in težka platišča). Škoda le, da so v paketu 4Control vedno zraven tudi 19-palčna platišča, saj bi že malo manjše pnevmatike z nekaj mehkejšimi boki zgladile še tistih nekaj grbin, ki jih je mogoče čutiti.

Sicer pa je zraven tudi najmočnejši (dizelski) motor s kar 200 konji, ki odločno vleče že hitro nad 1.500 vrtljaji, pri približno 2.000 pa sledi udarec vseh 400 Nm, ki tudi resno obremenjuje prednjo premo. No, včasih ta pri pospeševanju, ko je čutiti prenos teže nazaj, in ob ostrejših zavojih tudi popusti pod pritiskom in kolesa za trenutek izgubijo nekaj oprijema.

Je že tako, da si želi bolj idealne linije in tekoče izpeljave zavoja. Pri tem mu sledi tudi menjalnik EDC, ki je udoben, včasih pri speljevanju malce zamuja, v ročnem načinu pa eden tistih, ki ponuja 'pravo' smer premika prestavne ročice - naprej za navzdol in nazaj za navzgor. In takrat je tudi povsem dovolj hiter.

Predvsem pa je Talisman torej potovalnik, vsakdanje uporaben, praktičen in udoben model, zvočno zgledno pridušen, ki zna in zmore razvajati z vsem (res) dolgim seznamom opreme pod tem imenom. Morda v ta koncept ne gre le rezervoar z zgolj 51 litri in poraba, ki mi jo je v vsakdanjem življenju redko uspelo spraviti pod sedem litrov, s čimer je tudi doseg (z enim rezervoarjem) redko več kot 600 km.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 45.490 €
Cena osnovnega modela s popusti: 43.290 €
Cena testnega modela s popusti: 42.590 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.689 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,1 l/100 km, izpust CO2 161 g/km. 
Voz in obese: prazno vozilo 1.655 kg – dovoljena skupna masa 2.241 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.865 mm – širina 1.869 mm – višina 1.468 mm – medosna razdalja 2.809 mm – posoda za gorivo 51 l.
Prtljažnik: 572 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Hvalimo in grajamo
Odlično delovanje prostoročnega odklepanja in zaklepanja
Okretnost po zaslugi sistema 4Control
Nova digitalna instrumentna plošča 
Majhen rezervoar
Udobni sedeži, vendar s premalo bočne opore
Poraba in posledično doseg