Tourneo Courier 1.0 EcoBoost - Stara šola

27. 1. 2020 | Dušan Lukič
Deli

Enoprostorci so vse manj priljubljeni, lahko bi jim celo rekli izumirajoča vrsta. Namesto njih so priljubljeni križanci. A nekateri vseeno potrebujejo ali želijo avto, ki je prostoren in prilagodljiv kot enoprostorci.

Ti so, če jih primerjamo s klasičnimi karavani ali križanci, še vedno najboljša izbira, če potrebujemo veliko prilagodljivega prostora znotraj čim manjših zunanjih mer. In če je videti, da se klasični družinski enoprostorci res poslav­ljajo, pa tisti, ki nastajajo kot družinska veja gospodarskih vozil, ostajajo priljubljeni.

Med takšne spada tudi Fordov Tourneo Courier. Po velikosti bi ga lahko postavili tik pod C-Maxa (krajši je za 20 centimetrov), ki se poslavlja iz Fordove ponudbe. Prtljaž­nik je sicer res nekoliko manjši, a ima priročno po višini nastavljivo polico, s katero lahko prtljago naložimo v dveh višinah, ne da bi si otežili dostop do nje.

Seveda se Tourneu Courieru pozna, da je nastal na gospodarski strani Fordove prodajne palete. Medtem ko je sedenje enako udobno (in prostora za potnike v višino več) kot pri C-Maxu, pa je njegova digitalizacija korak za tisto pri večini preostalih Fordov. Ima sicer info-zabavni sistem Sync 3 in se torej zelo dobro znajde, ko gre za povezljivost s pametnimi mobilniki, so pa zato merilniki zelo stare, popolnoma analogne sorte, med njimi pa ni nobenega grafičnega zaslona za potovalni računalnik. Namesto njega je tu za noht na palcu velik zaslonček, na katerem zna za silo prikazati nekaj podatkov, kot je na primer zunanja temperatura ali doseg. Ampak: če niste razvajeni in ste vajeni klasikov, vas ne bo motilo. No, nekaj asistenčnih sistemov ima: samodejno zaviranje z zaznavo pešcev, omejevalnik hitrosti in tempomat … Še nekaj jih je mogoče doplačati, a nabor ni tako bogat kot pri klasičnih osebnih avtomobilih te znamke.

Pogonska kombinacija je osnovna: litrski trivaljnik s 100 ’konji’ in šeststopenjski ročni menjalnik. Slednji se dobro izkaže, prvi malce manj, saj mu malo manjka navora in uglajenosti za ležerna speljevanja (zato se voznik hitro navadi speljevati z nekaj več vrtljaji kot običajno, da je manj vibracij), pa tudi moči, ko gre za hitrejše avtocestne poti. Takrat krepko naraste tudi poraba: če je na normnem krogu porabil 6,5 litra, kar je še sprejemljivo, pa se pri večjih hitrostih poraba hitro povzpne za liter ali dva. A to je težava, s katero se spopadajo vsi avtomobili s tovrstnimi majhnimi motorji, le da Tourneo Courier zaradi svoje velike čelne površine na avtocesti trpi še malo bolj.

A vseeno: ko govorimo o osnovnih transportnih potrebah družine, zna biti zelo dobra izbira (tudi zaradi dvojih drsnih bočnih vrat) – zlasti zato, ker je med podobnimi avtomobili eden tistih, ki so na pogled še najbolj blizu klasičnim enoprostorcem – za dovolj ugodno ceno.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 30.490 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 21.690 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 27.890 EUR €
Moč: 74kW (100 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s/100 km/h s
Največja hitrost: 173 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,7 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.362 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.250–2.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 V (Kumho Solus KH 25)
Mase: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg
Zunanje mere: dolžina 4.480 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – posoda za gorivo 62 l
Prtljažnik: prtljažnik 491–1.480 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.523 km 
Pospešek 0-100km: 13,2 ss
402m z mesta: 18,1 ss ( 123 km/hkm/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9/12,6 ss ((IV./V.))
Prožnost 80-120km/h: 13,1/22,3 ss ((V./VI.))
poraba na testu: 6,9 l /100 km l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,0 l/100 km l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,3 mm
AM meja: 40,0 mm
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59 dbdB
Ocena
  • Tourneo Courier sicer ni klasični enoprostorec, je pa dovolj dobra zamenjava zanj za tiste, ki iščejo avto za ugodno ceno.

Hvalimo in grajamo
prilagodljivost
menjalnik
cena 
merilniki 
premalo asistenčnih sistemov 
dostopnost (drsna vrata)