Tisti, ki sedi nekje v državni upravi in je ta vozila poimenoval kot tovornjake vlačilce, je lahko le dvoje: velik šaljivec ali človek, ki se na avtomobile ne spozna. A nič hudega; kdor je pickup vozil in mu je všeč, se na takšno uradniško kategorizacijo gotovo požvižga.
Toyotin Hilux je živa legenda. Na svetu je že več kot 40 let, prodali so ga v več kot 12 milijonov primerkih. V Afriki, Aziji in v severnih državah (Kanada, skandinavske dežele), kjer so vremenske razmere najtežje, je najpomembnejša zanesljivost. Zaupanje. In ti številni ljudje sedijo prav v Hiluxih.
Zato ima Toyota verjetno daleč najboljši imidž, čeprav mu za ovratnik diha Mitsubishi in v nekaterih državah celo Mazda. A občutek imamo, da so pri največjem japonskem izdelovalcu avtomobilov malce zaspali na lovorikah. Saj ne da bi bil Hilux grd pa tudi počasen ali nezanesljiv ne.
Še vedno je razmeroma dober, a kaj, ko je konkurenca naredila skok naprej, oni pa le manjši korak. Tekmeci ponujajo zmogljive motorje, Toyota pa najšibkejšega med našimi poltovornjački, konkurenca že šeststopenjske menjalnike in odlično voznost, Toyota pa le pet prestav in tovornjaški občutek za volanom. In poleg tega Hilux ni najcenejši!
Če primerjamo položaj za volanom pri Navari in Hiluxu, takoj spoznamo, da ima japonski tekmec boljše sedeže, več prostora in zagotavlja boljšo ergonomijo (Hilux ima le po višini nastavljiv volan, ne pa tudi po dolžini). Armaturna plošča je sodobna, mogoče s premalo predali za drobnarije, pri različici Double Cab pa lahko preklopite zadnje sedeže in tako dobite veliko prostora za prtljago že v potniški kabini. Obračalni krog je tovornjaško velik, a zaradi servovolana delo voznika ni pretežko.
Menjalnik je dober: zanesljiv, sicer počasen, a edina večja zamera je število zobnikov. Morda bi s prestavo več lažje prebrodili tehnično sicer napredno motorno tehnologijo (skupni vod, turbopuhalo), vendar pa z majhno močjo in s skromnejšim navorom. Po drugi strani moramo poudariti, da je na primerjalnem testu (ko smo z vsemi avtomobili naredili isto pot pod enakimi pogoji! ) porabil najmanj plinskega olja.
Vklop štirikolesnega pogona in reduktorja je klasičen. Ob preklopu ni treba premišljevati, ali je elektronika zatajila in ali je opozorilna lučka na instrumentni plošči pregorela. Le desnica poišče manjšo ročico in takoj boste vedeli, s kakšnim pogonom se vozite. Med terensko vožnjo smo Hiluxu, ki sicer omogoča 30-stopinjski vstopni, 26-stopinjski izstopni in 25-stopinjski prehodni kot, ki lahko pleza na hrib pod kotom 45 stopinj in omogoča 700 milimetrov največje globine ugreza, zamerili le občutljivost plastičnih odbijačev pri vožnji skozi lužo. Edini izmed druščine je skoraj izgubil registrsko tablico (mesto namestitve! ) in pri edinem nosilniki prednjega odbijača niso opravili svojega dela. Za delovno živinče je taka občutljivost zoprna zadeva.
Največ minusov med vozniki na primerjalnem testu pa je dobil zaradi manj udobnega podvozja, predvsem zaradi zadnjih listnatih vzmeti. Zadek je bil nemiren, predvsem na kratkih grbinah, a po drugi strani verjamemo, da bi bili občutki (in s tem rezultati) ob polni obtežitvi zelo verjetno drugačni.
Toyota ima izvrsten imidž, zna delati dobre (tudi zmogljivejše) motorje, izdeluje kakovostne avtomobile, ki sčasoma postajajo vse lepši. Le vse te stvari morajo združiti v naslednjem Hiluxu pa bodo zopet strah in trepet vseh tekmecev.
Peter Kavčič, Vinko Kernc, Dušan Lukič, Aljoša Mrak
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.875,15 € |
Cena testnega modela: | 29.181,27 € |
Moč: | 75kW (102 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 18,2 s |
Največja hitrost: | 150 km/h |
Motor: | 4-valjni - vrstni - gibna prostornina 2494 cm3 - največja moč 75 kW (102 KM) pri 3600/min - največji navor 260 Nm pri 1600-2400/min. |
---|---|
Prenos moči: | gume 225/70 R 15 C (Goodyear Wrangler M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 150 km/h - pospešek 0-100 km/h 18,2 s. |
Voz in obese: | prednja prema - posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadnja prema - toga prema, listnati vzmeti, teleskopska blažilnika. |
Mase: | prazno vozilo 1770 kg - dovoljena skupna masa 2760 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5255 mm - širina 1835 mm - višina 1810 mm - prtljažnik 1530x1100 mm - posoda za gorivo 80 l. |
Notranje mere: | skupna notranja dolžina 1680 mm - širina spredaj/zadaj 1470/1460 mm - višina spredaj/zadaj 980/930 mm - vzdolžnica spredaj/zadaj 850-1070/880-640 mm. |
Prtljažnik: | daljina x širina (skupna širina) 1530x1100 (1500 mm) mm |
Pospešek 0-100km: | 18s |
---|---|
Prožnost 50-90km/h: | 14,3s |
Prožnost 80-120km/h: | 22,3s |
Največja hitrost: | 152km/h (V.) |
poraba na testu: | 11,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,5m |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
-
Razmeroma lep, trpežen, z zelo dobrih imidžem, s skromno porabo goriva in terensko dovolj prepričljiv, da si bo zagotovil svoj del prodajne pogače. Ni najboljši terenec med tekmeci, je pa občutek za volanom najbolj tovornjaški.
-
Zunanjost (10/15)
None
-
Notranjost (92/140)
None
-
Motor, menjalnik (28 /40)
None
-
Vozne lastnosti (60 /95)
None
-
Zmogljivost (9/35)
None
-
Varnost (37/45)
None