Kaj je bistvo mestnega terenca? Vožnja po pravem terenu zagotovo ne, toda njegov videz, združen s tem, da njegov lastnik ve, da bo mobilen tudi tam, kejr bodo njegovi prijatelji z »navadnimi« avtomobili obtičali, je zagotovo dovolj, da pritegne kar precej kupcev.
Obstajajo celo mestni terenci, ki si tega naziva sploh ne zaslužijo. Recimo Toyotin RAV 4 v različici z 1, 8-litrskim motorjem in le prednjim pogonom. Terenska sta le oblika karoserije in položaj za volanom. Ali po domače: šminka.
Na pogled je tale RAV enak kot njegov štirikolesno gnani brat. Notranjost je očesu prijetna, s pregledno armaturno ploščo, ki lahko vzbudi športne občutke, in trikrakim volanskim obročem, z dovolj vzdolžnega sedežnega pomika tudi za višje voznike in dobrim bočnim oprijemom sedežev.
Nekaj stikal je sicer še vedno nerodno nameščenih, kar je pogosta značilnost japonskih avtomobilov. Tudi zadaj je prostora dovolj, tako za potnike kot prtljago. Udobja je tudi zadaj dovolj, le tresljajev je na zadnji klopi nekaj več kot spredaj, saj je zadnje vzmetenje dokaj trdo. To se pozna predvsem na makadamu, toda kdor se na take ceste večkrat poda, bo verjetno tako ali tako izbral različico s štirikolesnim pogonom.
Na asfaltu ni težav, RAV4 se dobro znajde tudi na avtocesti, pa tudi v ovinkih, saj se podvozje ne nagiba čezmerno. Poleg tega je volan precej neposreden in dovolj komnukativen (seveda po merilih tega avtomobilskega razreda), tako da hitro vijuganje ni nadlega, temveč je tudi v veselje.
Ker testni RAV4 ni imel štirikolesnega pogona, se je lahko zadovoljil tudi z nekoliko šibkejšim motorjem kot štirikolesno gnani model. Tako ima motor za dva decilitra manjšo delovno prostornino, toda še vedno je povsem dovolj zmogljiv. Zmore 125 konjev, torej 25 manj kot dvolitrski model, vendar je zaradi manjše mase in manjšega trenja pri prenosu moči do koles dejansko enako hiter kot štirikolesni brat. Štirivaljnik s prostornino 1794 kubikov se lahko pohvali s sistemom VVLTi, logičnim nadaljevanjem sistema VVTi z dvolitrskega motorja. Tudi tu gre za prilagodljivo krmiljenje časa odpiranja sesalnih ventilov, toda tokrat ne stopenjsko, ampak zvezno. Posledica je večja prožnost motorja, tako da se bo ta RAV4 dobro znašel tudi v rokah tistih, ki radi lenarijo pri pretikanju.
Zakaj bi si kupci želeli avtomobila, ki daje z obliko slutiti terensko usmerjenost podvozja in prenosa moči, v resnici pa je le nekoliko dvignjen karavan, mi sicer ni jasno, toda eden od razlogov je najbrž cena, ki je precej ugodnješa od tiste za različico s štirikolenim pogonom. Vendar se tako ugodje ob prvem snegu (ali spolzkem cestišču) lahko hitro spremeni v bes in zvedave poglede mimoidočih.
Terenec pa ne gre nikamor, vrtijo se le sprednja kolesa. Ali pa si bodo morda mislili, da ste tako obupen voznik, da se v snegu ne znate premakniti tudi s štirikolesnim pogonom. V vsakem primeru dovolj razlogov za resen razmislek, ali je nakup »terenca« brez štirikolesnega pogona sploh smiseln.
Dušan Lukič
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.968,32 € |
Moč: | 92kW (125 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,2 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,0 × 91,5 mm - gibna prostornina 1794 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 92 kW (125 KM) pri 6000/min - največji navor 161 Nm pri 4200/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj (VVT-i) - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,4 l - motorno olje 4,0 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,904; III. 1,310; IV. 1,031; V. 0,864; vzvratna 3,250 - diferencial 4,312 - gume 215/70 R 16 (Toyo Radial) |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,2 s - poraba goriva (ECE) 9,4/6,2/7,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, dvojna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1825 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4245 mm - širina 1735 mm - višina 1695 mm - medosna razdalja 2490 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1495 mm - rajdni krog 10,6 m |
Notranje mere: | dolžina 1790 mm - širina 1390/1350 mm - višina 1030/920 mm - vzdolžnica 770-1050/930-620 mm - posoda za gorivo 57 l |
Prtljažnik: | normno 410/970 l |
T = 11 °C - p = 972 mbar - rel. vl. = 68 % | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
1000m z mesta: | 32,9s ( 149km/h) |
Največja hitrost: | 173km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,2l/100km |
poraba na testu: | 10,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,3m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Da testni RAV4 nima štirikolesnega pogona, od zunaj sploh ni vidno. Če si torej želite le terenske šminke in ugodne cene, je kar pravi. Ampak pozimi, recimo, boste morda zelo obžalovali.