Test: Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 Takumi Plus (2021)Zvesto prijateljstvo

Zvesti prijatelji so vedno dosegljivi tudi takrat, ko jih ne potrebujemo. Redko se rinejo v ospredje, a občasno pripravijo kakšno presenečenje. In nekako tako je tudi z Mazdo CX-5. Že dolgo je tu in redko razočara.

Zvesto prijateljstvo (foto: Andraž Kejžar) Andraž Kejžar
15. 6. 2021

Pravzaprav je bila petica tista, ki je orala pot Mazdini družini križancev
z oznako CX. Poleg tega je bila CX-5 kar precej časa v vrhu Mazdinih prodajnih številk, a potem so avtomobilski proizvajalci marketinško filozofijo začeli seliti k manjšim in dostopnejšim športnim terencem.

Res je tudi, da med avtomobili v tem srednje velikem razredu CX-5 ni več med najmlajšimi in tudi zadnja osvežitev ni prinesla nič dramatično novega. Ampak priznam, da mi je s svojim atletskim stasom, z veliko sprednjo masko, razprostrto v zagoneten nasmeh, in z zadkom, kakršnega pri človeškem telesu povzroči dieta s steroidi, še vedno všeč.

Čar tega avtomobila je pravzaprav v tistem, kar sem že omenil – vozi nekje v ozadju in je kar pogosto deležen posodobitev, ki so pravzaprav strategija za ohranjanje zvestobe uporabnikov. In to ne tistih, ki se brez spodobne mere zdravega razuma navdušujejo nad naglim prodorom digitalizacije z zasloni, občutljivimi za dotik, in nad različnimi asistenti. Pri Mazdi radi naredijo kaj drugače in tako nov 10,25-palčni komunikacijski zaslon nima digitalnih kvadratkov in živobarvne animacijske navlake, ampak vrtljivo upravljalno stikalo in običajna mehanska stikala izbirnikov na sredinskem grebenu ter umirjeno in razločno grafiko s potrebnimi informacijami.

Ko sem že pri drugačnosti – pri Mazdi prise­gajo na pravšnjo mero, znano kot rightsizing, zato je največji motor za CX-5 zajeten 2,5-litrski bencinski štirivaljnik. Kajpak brez respiratorne pomoči z dovodom stisnjenega zraka.
Ta pogonski stroj ni najtišji, a njegov zvok se mi je skoraj do zgornje meje delovnega območja zdel prijeten in svojo nalogo opravlja dokaj zavzeto. Navorni graf z 258 njutonmetri pri bencinsko zmernih 4.000 vrtljajih sicer ne obeta veliko, vendar motor iz sebe iztisne kar 143 kilovatov oziroma preračunano 194 'konj'. Je skoraj nepričakovano odziven, čeprav bi težko rekel, da sem začutil odločnost tako množične konjenice.

Na (ne)skromnost prehranskih potreb je pri tem motorju najbolje pozabiti ali jih vsaj potisniti v ozadje. Že res, da zna nadzorna elek­tronika izklapljati dva valja, kadar ni polno obremenjen (tega voznik niti ne čuti), na primer med mestno vožnjo, ko se poraba giblje okoli osmih litrov, vendar se na avtocesti hitro po­vzpne prek devetih in tudi povprečje 8,9 litra na našem 100-kilometrskem merilnem krogu ni nobeno presenečenje.

Šeststopenjski samodejni menjalnik ni tako dinamičen kot nekateri z dvojno sklopko in se običajno predolgo zadržuje v posameznih razmerjih, vendar so prehodi med njimi gladki in na volanu sta prestavna vzvoda, s katerima lahko voznik sam določa kam in kdaj.

Pravzaprav me je še najbolj vznejevoljila grobost pri speljevanju, ko se že ob rahlo odločnejšem pritisku stopalke za plin sprednji kolesi – kljub štirikoles­nemu pogonu – hočeta zavrteti v praz­no. Ne vem pa, ali naj verjamem Mazdinim inženirjem, da se zaradi sistema GVC (G-vectoring control), ki v ovinkih glede na zasuk volana malenkostno zmanjša navor motorja in s tem omili prenos mase na sprednji kolesi, CX-5 obnaša bolj suvereno in agilno. Zvestim prijateljem sicer običajno verjamem – vsaj dokler me prvič ne pustijo na cedilu.

Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 Takumi Plus (2021)

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 42.060 €
Cena osnovnega modela s popusti: 41.290 €
Cena testnega modela s popusti: 42.060 €
Moč: 134kW (194 KM)

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.686 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.488 cm3 – največja moč 134 kW (194 KM) pri 6.000/min – največji navor 258 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 8,0 l/100 km, izpust CO2 182 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.680 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: prtljažnik 506–1.377 l