Novo poglavje priljubljenega bivalnika. Bo California tudi na novi osnovi tako uspešna?

13. 5. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Nov California vstopa v velike čevlje svojega predhodnika Toda pri VW GV samozavestno trdijo, da je novinec boljši, bolj domišljen in prostornejši. In prvič na voljo tudi kot hibrid. Pa še - pazite zdaj - v kombinaciji priključnega hibrida in na štirikolesni pogon!

Ja, res je! Pri podjetju Volkswagen Gospodarska vozila so prvi v koncernu združili priključno hibridno tehniko v modelih s platformo MQB (naj spomnim - novi Multivan je prvi v zgodovini 'Bullija' na tej platformi) in štirikolesni pogon 4Motion. Podrobnosti sicer še ne navajajo, ampak gre za kominacijo 1,5 TSI Evo motorja in električnega stroja na zadnji osi, saj pravijo, da se lahko California v tem primeru 'občasno in po potrebi' spremeni v uporaben štirikolesno gnan bivalnik. Idealno za tiste, ki vozijo tudi pozimi, vlečejo priklopnik (do 2 toni zmore) ali pa le želijo več vozne varnosti.

Strešni šotor je zdaj serijski, pod njim postelja.

Strešni šotor je zdaj serijski, pod njim postelja.

VW GV

Trije pogonski sistemi, tudi 4Motion

Tudi zmogljivost baterije še ni znana, če pa gre sklepati po ICE motorju, bi lahko tehniki segli po bateriji iz Passata (19,7 kWh neto), kar pomeni, da bi (glede na dodatno maso), imela California doseg vsaj med 70 in 80 kilometri. Pri znamki so navedli le sistemsko moč ki znaša 180 kW (245 KM). Seveda bosta na voljo še dva druga ICE stroja - najbolj popularni TDI s 110 kW (150 KM)  in dvolitrski TSI s 150 kW (204 KM), oba s prednjim pogonom in serijsko opremljena z menjalnikom DSG.

Domislen rešitve, dvojna drsna vrata, praktičen podaljšek delovna površine.

Domislen rešitve, dvojna drsna vrata, praktičen podaljšek delovna površine.

VW GV

Nova California večja, daljša in nekaj ožja

Serijski model se ne razlikuje bistveno ob koncepta, ki so ga pokazali lani, toda vendarle je kar nekaj razlik od modela, ki bo kupcem na voljo v drugi polovici leta. Seveda je osnova še vedno Multivan, ki nima več oznake T7 (vsaj ne uradno) in je kot rečeno narejen na platformi za osebna vozila. Kar ima številne prednosti, predvsem glede voznih lastnosti. Je pa novinec seveda tudi večji od odhajajočega modela. Tako je California dolga 5,17 metra in široka 1,94 metra. Kar pomeni, da je 27 centimetrov daljša in 4 centimetre ožja. Višina je ostala 1,99 metra, kar je primerna za podzemne garaže. Ob tem so dvojna drsna vrata vgrajena serijsko, zunanjo markizo je mogoče vgraditi na obe strani, kuhinjski blok (nekaj krajši) je dosegljiv od zunaj in pri VW govorijo o konceptu treh prostorov.

Pet opremskih verzij

Mizica in stoli so spraljeni v prostoru pod dvižnimi vrati. Miza je lahko samostoječa, hkrati jo je moč namestiti v kabino.

Mizica in stoli so spraljeni v prostoru pod dvižnimi vrati. Miza je lahko samostoječa, hkrati jo je moč namestiti v kabino.

VW GV

V petih opremskih različicah je na voljo, pri čemer so prve tri vstopne bolj primerne za prenočevanje ali kratke izlete in tako ustrezne tudi kot vsakodnevno uporaben avto. Gre torej za izvedbo Beach v treh nivojih - Beach, ki je opremljena s šestimi posamičnimi sedeži (vsak tehta 24 kg, predhodnik le z zadnjo klopjo) in dvižno platneno streho ter ležiščem. Potem je tu Beach Tour, ki me drugim dodaja še ležišče v spodnji 'etaži', Beach Camper pa med drugim še mini (izvlečno) kuhinjico na zadku.

Ožja postelja v kabini

Postelja v kabini je precej skromne širine, le 1,06 metra.

Postelja v kabini je precej skromne širine, le 1,06 metra.

VW GV

Coast in Ocean sta potem avtodoma, kjer je kuhinaj vgrajena bočno na voznikovi strani, seveda nekaj krajša zaradi prehoda, tako da je zdaj na voljo le en (plinski) gorilnik, pomivalno korito, pod njim je izvlečni kompresorski hladilnik. In seveda kup domiselnih odlagalnih prostorov in omaric. Zložljiva postelja (na podrtih naslonih sedežev) je nekaj ožja od predhodnika in meri 1,06 metra v širino in 1,98 v dolžino. Ravno še dovolj za (zaljubljen) par. Zgornja postelja je bolj darežljivih mer - 1,37 x 2,05 metra, šotorski del je zdaj bolje izoliran, vselej ročno dvižen, mogoče je naročiti tudi elektrohidravlični sistem. Ob dvignjeni strešni konstrukciji je sicer v bivalnem delu stojna višina resnih 2,1 metra.

Na zadku je zdaj priključek za zunanji tuš, rezervoar za svežo vodo (Coast in Ocean) meri pet litrov več, torej 28 litrov, za odpadno 23 litrov, dolivanje je enostavno skozi odprtino na zadku, priklop za elektriko (omrežje) je na boku, led osvetlitev notranjosti je domiselna, ogrevanje je serijsko za Ocean, ...  vse skupaj pa je moč enostavno in praktično krmiliti in nadzorovati na digitalnem panelu na B stebričku (ali preko aplikacije).

Preberite še: