Caradov najmanjši model z nadstreškom je rešitev, ki pomeni kar največ prostora - na najmanjši površini. Z manj kot šestimi metri dolžine (in 314 centimetri višine) gre v skoraj vsako uličico in celo na parkirano mdesto.
Četudi se trg modelov s kabinsko nadgradnjo ali modeli alkoven nekoliko ohlaja, ponuja tak koncept avtodoma še vedno največ prostora na najmanjšem prostorskem odtisu. Zato ni čudno, da so pri nemškem Caradu na kolesa postavili najmanjši model alkoven, ki meri v dolžino skromnih 5,95 metra. In na tej skromni dolžini ponuja dovolj udobja za štiričlansko družino.
Preverjene rešitve, korektna izdelava
Carado, ki je nastal kot vstopna znamka s skupno investicijo Dethlefsa in Hymerja, še vedno ponuja predvsem praktične in preproste modele, kjer so snovalci predvsem osredotočeni na enostavnost, manj pa dajo na najsodobnejšo tehnologijo in digitalizacijo. Zato je za to znamko značilna uporaba preverjenih in delujočih rešitev ter solidnih materialov. Ali kot pravi Vojko Glavan, ki znamko na slovenskem trgu s podjetjem AC Glavan zastopa že kakšnih 17 let: »Zelo preprosto je – stvar deluje. In s temi avtodomi nimamo praktično nobenih resnih težav, nobenih omembe vrednih reklamacij ni bilo v tem času!«
A132 je najkrajši alkoven
Z modelom A132, ki je na trgu od leta 2021 in ga je moč dobiti na platformi Fiat Ducato ali Citroën Jumper, so vstopili v precej nezaseden segment modelov alkoven pod šestimi metri, zato ga je tudi trg zelo dobro sprejel. S temi skromnimi merami pa vendar ponuja vse udobje za štiričlansko družino. No, vsaj mlado družino, ki pa seveda ne bo mogla s seboj tovoriti opreme in garderobe za vse letne čase. Zato pa se oddolži z okretnostjo in kompaktnostjo, saj je tak avtodom mogoče stisniti v vsak najmanjši prost kotiček, ker je le malo daljši od velikih limuzin (ali poltovornjakov). Le na višino je treba biti pozoren, saj je 314 centimetrov že prav spodobnih.
Poleg postelje v zadku, ki je ločena od bivalnega prostora (dimenzije 210 × 140 cm) in nekoliko dvignjena zaradi prtljažnega boksa pod njo (izvlečna stopnica olajša dostop), je nad kabino še postelja razkošnih dimenzij 160 × 210 centimetrov, katere dno je mogoče delno dvigniti, da je v skromnem dnevnem prostoru vedno povsod stojna višina (vsaj 195 cm), hkrati pa je tudi nad glavama voznika in sovoznika več prostora. V boksu, do katerega lahko dostopate z dveh strani (opcija), pa je mogoče prevažati 150 kilogramov tovora.
Uporabna kuhinja in toaletni prostor
Kuhinjski blok je sestavljen iz dveh plinskih kuhal (in 2 × 11 kg plina v jeklenkah), pomivalnega korita in hladilnika z zamrzovalnikom (78 + 11 l) ter opcijsko celo iz pečice. A132 ima rezervoar, ki sprejme 122 litrov sveže vode in 92 litrov odpadne (opcijsko sta dodatno izolirana). Precej prostorna kopalnica s straniščem ima premično steno z umivalnikom, ki jo je moč preprosto obrniti, tako da se potem toaletni prostor spremeni v kabino za prhanje.
Sicer pa je poleg kompaktnosti ena od prednosti tega modela tudi njegova dokaj majhna masa, saj je »suh« težak 2707 kilogramov, kar pomeni, da ima potem lastnik kar nekaj manevrskega prostora za opcijsko opremo in predvsem za prtljago (največja dovoljena masa je seveda 3500 kg). To pa seveda pomeni, da se tudi pogonski sklop ne napreza prehudo.
Za pogon sicer skrbi 2,2-litrski štirivaljni dizelski motor (103 kW/140 KM), ki prek šeststopenjskega ročnega menjalnika poganja prednji kolesi. Kompaktnost pomeni tudi, da ima A132 kratke previse, kjer je seveda pomemben predvsem tisti za zadnjimi kolesi (pri 594 cm meri medosna razdalja 345 cm), kar pomeni, da se je mogoče enostavneje vzpeti na klančino – brez strahu, da bo zadnji del podrsal ali celo nasedel.
Preberite še