S Timom Gajserjem o načrtih za novo sezono: "Težko bi rekel, da v sezono vstopam bolj ali pa manj obremenjen"

Pred začetkom nove sezone MXGP-ja smo na spletni novinarski konferenci ujeli Tima Gajserja in Jana Pancarja, ki sta nas popeljala skozi zimske priprave ter razkrila pričakovanja za letošnje leto.

S Timom Gajserjem o načrtih za novo sezono: "Težko bi rekel, da v sezono vstopam bolj ali pa manj obremenjen" (foto: Bavo Swijgers (HRC)) Bavo Swijgers (HRC)
3. 2. 2022

Slovenska predstavnika trenutno na Sardiniji počasi zaključujeta s pripravami na novo sezono. Minuli vikend sta z odličnima predstavama na prvi pripravljalni dirki italijanskega državnega prvenstva dokazala, da je za njima dobra zima ter da tudi letos ciljata visoko.

Preberite še: Gajser letošnjo sezono začenja z zmago, odličen tudi Pancar

Tim Gajser

Večji del priprav za sezono 2022 je za tabo. Kako si zadovoljen z njimi in čemu ste z ekipo posvetili največ časa?

Morda največja sprememba glede na prejšnje sezone je bila, da so se letošnje priprave začele relativno hitro po koncu lanske sezone, zato sem imel le dva tedna časa za počitek. Sicer pa sem do tega trenutka z njimi zadovoljen, saj gredo po načrtih. Največ časa smo posvetili treniranju startov in testiranju, saj je motor za letošnje leto nov, a smo tudi to opravili z odliko. Dober pokazatelj je bila tudi uvodna dirka v Algheru, ki je bila odličen trening za uvodno preizkušnjo MXGP-ja.

Si glede na lansko sezono pri treningih kaj spremenil, ali program ostaja enak?

V program treningov nisem uvajal večjih sprememb. Kar se tiče treningov na motociklu, sem se tudi tokrat posluževal simulacijam dirke, kar pomeni, da prvič, ko se odpravim ne stezo naredim krajši trening, na katerem se ogrejem, pogledam linije in naredim nekaj hitrih krogov. Temu sledita dve 35-minutni vožnji, ki jih naredim skupaj s starti. Ko pa je govora o kondicijski pripravljenosti pa tudi v letošnji sezoni zame skrbi trener in obenem dober prijatelj Boštjan Renko, ki je z menoj odpotoval tudi na Sardinijo.

V zadnji dve sezoni si vstopil kot aktualni svetovni prvak, kar se je za letos spremenilo. Je to vplivalo na psihološko pripravo za leto 2022?

Zagotovo je nekoliko drugače, a bi težko rekel, da v sezono vstopam bolj ali pa manj obremenjen. Pritisk je še vedno prisoten, a je morda zunanjega zamenjal notranji, saj sam od sebe na vsaki dirki pričakujem boj za najvišja mesta.

Kako je nate vplival lanskoletni dramatičen zaključek sezone?

Lanska sezona se bo zagotovo vpisala v zgodovino, saj smo se do zadnje vožnje trije vozniki borili za naslov. Čeprav se sezona ni odvila po mojih željah, mislim, da je to izjemno pozitivno za naš šport, saj ga naredi veliko bolj zanimivega in atraktivnega. Seveda je bil ta zaključek zame izjemno naporen, predvsem psihično, saj smo se vsi trije zavedali, da prostora za napake ni. Kakorkoli, pred vrati je že nova sezona, katero bomo vsi zopet začeli iz 'nule' in upam, da se bo tokrat odvila v našo korist.

Po lanski sezoni, ko si ekipo HRC-ja zastopal sam, se v letošnjo sezono tovarniška ekipa Honde zopet vrača v polni postavi. Domnevam, da je na nek način zate to razbremenitev?

Navsezadnje je motokros individualen šport, zato s Hondo ne delamo podobnih načrtov in taktik, kot smo jih lani lahko videli pri ekipi KTM-a. Vsekakor pa sem vesel, da se mi je v ekipi pridružil vedno nasmejani Mitch Evans, ki zna s svojim avstralskim značajem poskrbeti za dobro vzdušje.

Tovarniška ekipa KTM-a v sezono vstopa zdesetkana, saj ne le, da je Antonio Cairoli po lanski sezoni naznanil upokojitev, temveč se je na treningu v Španiji ta teden poškodoval tudi aktualni svetovni prvak Jeffrey Herlings. Kdo misliš, da bo ob njuni odsotnosti najhujši tekmec za letošnji naslov?

V tako močni konkurenci je težko napovedati, kdo bo izstopal in kdo bo največji tekmec za naslov. Prepričan pa sem, da bo v sezono dobro pripravljen vstopil Jorge Prado in pa tudi Jeremy Seewer, ki je na prvi dirki odprtega italijanskega prvenstva kazal dobro pripravljenost. Seveda je tu še veliko zelo hitrih voznikov kot so Febvre, Jonass, Coldenhoff, lanskoletni prvak iz razreda MX2 Maxime Renaux in nenazadnje tudi Jeffrey Herlings, ki pa je po poročanju medijev pred kratkim staknil poškodbo stopala. Tega nikoli ne slišim rad, pa četudi gre za enega izmed najhujših tekmecev, zato upam, da se bo čim hitreje pridružil karavani.

Prvič od kar je izbruhnil korona virus, koledar dirk za letošnje leto izgleda podoben tistim iz preteklosti, kar pomeni, da se karavana seli tudi na druge kontinente. Se potovanj na bolj oddaljena prizorišča veseliš, ali ti to predstavlja še dodatno breme?

V zadnjih dveh letih, ko so bile dirke v večini zgolj v Evropi, sem ta potovanja zelo pogrešal, zato si želim, da se objavljeni koledar ne bo več spreminjal, tako kot se je to dogajalo lani. Vrnitev na stare, bolj oddaljene steze pa mi je v kombinaciji z dvodnevnim formatom dirk še toliko bolj všeč.

Jan Pancar

Poleg štirikratnega svetovnega prvaka Tima Gajserja pa bomo Slovenci v prihajajoči sezoni pesti stiskali tudi za Jana Pancarja, ki bo v novoustanovljeni ekipi TEM JP253 tekmoval v razredu MX2. Na tiskovni konferenci nam je zaupal: "Z osvojenim skupnim dvajsetim mestom v lanski sezoni sem dokaj zadovoljen, a letos ciljam višje. Želim si, da bi sezono sklenil med najboljših petnajst, kar se mi, glede na dobre zimske priprave, zdi realen cilj. Skupaj z očetom, s katerim skupaj vodiva novoustanovljeno ekipo sva v zadnjem času veliko delala na startih, saj so mi lani povzročali nemalo težav. Veliko treningov sem opravil tudi na mivkastih stezah, saj se zavedam, da mi na njih še nekoliko primanjkuje hitrosti." Veliko vprašanj pa je Jan na novinarski konferenci prejel tudi o svoji ekipi in o tem, da si je s tem na svoja pleča naložil še dodatno breme: "Zavedam se, da bom imel z vodenjem ekipe nekoliko več dela in odgovornosti, a po drugi strani s tem postanem sam svoj šef, kar mi dopušča veliko več svobode."

Preberite še: Jan Pancar razkril načrte za prihodnost, pristop bo tokrat drugačen

Naslednji vikend slovenska dirkača na peščeni stezi v Rioli Sardo čaka še druga dirka italijanskega odprtega državnega prvenstva, potem pa se začne zares, saj se z 20. februarjem v Matterley Basinu uradno začenja nova sezona svetovnega prvenstva v motokrosu.