Letošnji salon EICMA v Milanu je po enoletnem premoru v primerjavi s prejšnjimi morda res postregel z nekoliko manjšim številom svetovnih premier, seveda pa to ne velja tudi za število prikazanih novosti, ki so jih proizvajalci, med njimi tudi BMW, napovedali že prej.
Z ozirom na to, da je BMW v preteklih letih že poskrbel za temeljite prenove in osvežitve svojih najbolj priljubljenih in seveda hkrati tudi najbolj prodajanih modelov iz razreda R in F, mu je za prihajajočo sezono pravzaprav ostalo zelo malo dela. Zato so se nekoč precej zadržani Bavarci končno odločili in svojo električno prihodnost popeljali med kupce.
Glavna zvezda BMW-jevih novosti za sezono je tako njihov futuristični skuter CE 04, s katerim je BMW morda celo nekoliko pred pričakovanji javnosti uresničil svojo vizijo mestne mobilnosti v prihodnosti, oziroma boje rečeno kar jutri. BMW s tem skuterjem sicer ni prvič zaoral v električno ledino na dveh kolesih, saj je na trgu že nekaj let prisoten z vidika zasnove in dizajna bistveno bolj klasičen model C-Evolution.
Z velikom poudarkom na funkcionalnosti, povezljivosti ter slogu in načinu življenja je BMW CE 04 brez dvoma tisti skuter, ki je postavil nove, vendar hkrati tudi vsaj na videz neprekosljive standarde v razredu skuterjev. Nalašč nisem zapisal električnih skuterjev, saj so tudi tehnične specifikacije novega CE 04 dovolj nadstandardne, da ta skuter ne bi smel biti samo nišni 'trendsetter'. Naj začnem s standardno vseobsegajočo LED razsvetljavo, ki obkroža celoten skuter, za doplačilo pa si boste lahko izbrali tudi aktivni prednji žaromet. Konkurenci bo gotovo nerodno tudi ob pogledu na visokoresolucijski barvni zaslon (1920x720 svetlobnih točk), kateri seveda brez težav podpira veliko število funkcij iz praktično vseh pametnih naprav, ki jih ljudje danes uporabljamo.
Impresivni so tudi tehnični podatki. Največja moč elektromotorja bo znašala 31 kW (oziroma 42 'konjev'), največja hitrost je omejena na 120 kilomterov na uro, avtonomije pa bo za 130 kilometrov. Pospeševanje od 0 do 100 km/h bo trajalo 9 sekund, vendar pozor, z mesta do hitrosti 50 km/h pa boste potebovali vsega 2,6 sekunde. Skoraj tako hitro, kot se CE 04 izstreli z mesta pa se napolnijo tudi njegove baterije. Z izbirnim hitrim polnjenjem (do 6,5 kW) bo baterija do 80-odstotkov napolnjena v 65 minutah, polnjenje do 'vrha' pa bo vzelo dobro uro in pol. BMW predvideva, da bodo uporabniki baterijo v večini primerov izpraznili do 20-odstotkov, v tem primeru pa jo bodo lahko do 80-odstotkov napolnili v dobre pol ure, ravno toliko torej kot vzame čas za hitro malico. Polnjenje je mogoče tudi na običajnem gospodinjskem priključku na katerem si boste morali za polnjenje do 'vrha' rezervirati dobre 4 ure časa. Z vidika avtonomije in polnjenja bi torej skorajda lahko zapisali, da je CE 04 ob predpostavki, da gre vendarle za urbani skuter povsem enakovreden bencinskim konkurentom.
Dobra novica je tudi ta, da bo CE 04 na voljo tudi s homologacijo za voznike kategorije A1, v vsakem primeru pa bo serijsko opremljen s tremi voznimi programi, za doplačilo pa bo mogoče izbrati tudi četrtega ki bo namenjen izrazitejše dinamični in športnejši vožnji.
BMW razred K1600
S besedami ' Še več vsega' pa bi lahko povzeli novosti, ki so jih za sezono 2022 in naprej pripravili v njihovem najprestižnejšem razredu K, kjer BMW standarde postavlja z odličnim vrstnim šestvaljnikom. O vseh novostih smo sicer že nekoliko bolj na široko pisali, kaj točno prinaša modelno leto 2022 pa si lahko preberete na tej povezavi.
Razred R18 - napad na Ameriko
Za vse tiste, ki radi potujejo v slogu in prisegajo na klasiko, je BMW razširil svojo ponudbo v razredu R18, kjer sta se Classicu in Touringu pridružila še Bagger in Transcontinental. O tem kako prepričljivo znajo boksati za skoraj 'litrsko kriglo' veliko bati smo na naših straneh in v reviji Avto Magazin že pisali, več o tem kako bosta ta novi bavarski razred dopolnila novinca pa izveste tukaj.