Najpomembnejši motociklistični salon EICMA se po koronski gripi počasi vrača v staro formo. Na razstavne prostore se namreč vračajo nekateri veliki in pomembni proizvajalci, ki so za prihajajočo sezono 2024 pripravili nabor zanimivosti. Kaj lahko pričakujemo in kaj nam bo sapo jemalo v prihodnji motoristični sezoni?
Aprilia
Italijanska Aprilia bo svojo floto športnih motociklov dopolnila z modelom RS 457. Kot pravijo, gre za čistokrvni športni motocikel s homologacijo A2, torej s 35 kilovati moči. Delovna prostornina motorja bo najverjetneje merila 457 kubičnih centimetrov. Suha masa motocikla znaša 159 kilogramov, ko pa bo pripravljen za vožnjo, se bo masa dvignila na še vedno zelo okretnih 175 kilogramov.
V novi Aprilii RS 457 boste našli tudi nekaj detajlov, ki jo povezujejo z obdobjem prevlade v razredu GP 250, sicer pa na tem modelu ne bo manjkalo hišnih specialitet. Razsvetljava bo v celoti izvedena v tehnologiji LED, voznikov kokpit bo dopolnjeval barvni TFT-zaslon premera petih palcev, okvir bo odlit iz aluminija, določene tehnične rešitve, zlasti sistem uležajenja glavne in odmičnih gredi, pa so povzete po modelu RS 660. Za zavorni sistem so poskrbeli pri Brembu in za RS 457 pripravili zavore iz svoje linije ByBre, ki bodo nadgrajene z dvokanalnim sistemom ABS in možnostjo izklopa delovanja na zadnjem kolesu.
Ljubitelji cestnih enduro motociklov težko pričakujejo tudi prihod novega modela Caponord, ki bi moral dobiti V4-motor. Čeprav predstavitev tega motocikla pred začetkom salona EICMA še ni povsem potrjena, pa se lastniki aktualnih Caponordov že danes zelo veselijo njegovega naslednika, za katerega pričakujejo, da bo razpolagal z močjo približno 160 »konj«.
BMW
Bavarci so zelo pohiteli s predstavitvijo in lansiranjem novega GS-a, ki ga odslej poganja 1300-kubični bokser. Kljub temu da so prvi primerki že v Sloveniji, bo GS ena izmed glavnih zvezd letošnjega salona.
Deset let po predstavitvi modela RNine T prihaja tudi naslednik R12. Spremembe, ki jih uvaja R12, niso drastične, nanašajo pa se seveda na aktualne in prihajajoče ekološke standarde ter izboljšanje voznih lastnosti. Osnovne tehnične specifikacije motorja ostajajo nespremenjene, torej 110 konjskih moči, 116 njutonmetrov navora in 1200 kubičnih centimetrov delovne prostornine.
Prenovljen je tudi model S1000 XR. S prenovo je pridobil dodatnih pet »konjev«, izboljšano elektroniko in podvozje. Četudi gre za zelo priljubljen motocikel, je tokratna prenova ostala v senci prihoda modela M1000 XR, s katerim je BMW kot prvi prebil mejo magičnih 200 »konjev« v tem segmentu.
Že sredi poletja je BMW napovedal tudi menjavo generacije pri modelu F800/900 GS. Oba sta dobila nov motor, kakršen poganja tudi model F900 XR.
Ducati
Tudi Ducati je nekaj svojih novosti predstavil že pred salonom EICMA, ni pa še znano, katere si je prihranil za salon. Tradicionalno lahko pričakujemo nekaj osupljivega. Za zdaj vemo, da bo manjših sprememb deležen Panigale V4, prihaja pa tudi Super Sport Touring. O DesertX Rally smo na naših straneh že pisali, gre pa seveda za še ekstremnejšo različico tega modela DesertX.
Veliko se govori tudi o prenovljenem Scramblerju 1100, sicer pa bosta na Ducatijevem razstavnem prostoru še dve veliki novosti – Multistrada V4 RS in pa nov enovaljni motor Superquadro Mono, s katerim bo Ducati vstopil tudi v svet lahkih motociklov. Premierno bo ta agregat poganjal supermoto motocikel, ki ga bomo najverjetneje videli že na letošnjem salonu.
Multistrada V4 RS ni zgolj še ena Multistrada v nizu zdaj že petih modelov, pač pa je tudi prva štirivaljna Multistrada z »desmodromikom«. Res je, motor prihaja neposredno iz Panigalea, kar pomeni, da Multistrada ni več samo izvrsten crossover, pač pa tudi dirkalnik. Cena: 39.000 EUR.
Kawasaki
Kawasaki je bil pri napovedi svojih novosti doslej zelo zadržan, vseeno pa je že potrjen prihod nove žepne rakete ZX 4RR. O 400-kubičnem štirivaljniku, ki bo razvil skoraj 80 konjskih moči, smo na naših straneh in spletni strani že pisali, danes pa je znana tudi cena, ki bo znašala 10.497 evrov.
Zelo vroče je tudi okrog napovedi, da na trg prihajajo prvi Kawasakijevi hibridni modeli. Prvi med njimi naj bi bil Ninja 7 Hybrid, katerega 451-kubični dvovaljnik bo s pomočjo elektromotorja razvil 70 »konjev«. Zanimivost tega modela je tudi v tem, da se bo z njim mogoče voziti tudi zgolj na elektriko, seveda ob omejenem dosegu in hitrosti.
Zgoraj omenjeni dvovaljnik je sicer pred kratkim debitiral na modelu Eliminator 500, gre pa seveda za kruzer, s katerim Kawasaki cilja na začetnike in začetnice.
Ljubiteljem Top Guna se sline cedijo tudi ob pogledu na model GPZ 900R. Gre seveda za retro Ninjo, ki v detajlih močno spominja na kultno serijo motociklov iz osemdesetih let. Ne smemo pozabiti tudi na Ninjo ZX6R, ki se, usklajena s standardom Euro 5, vrača na evropski trg, cena pri nas pa je že znana in znaša 13.690 evrov.
Honda
Pri Hondi so bili tradicionalno zelo aktivni in so tekom jeseni predstavili cel kup novih barvnih kombinacij za svoje obstoječe modele. Prenovili so tudi model Africa Twin, več o prenovi pa si lahko preberete na naši spletni strani.
Kar se tiče popolnih novosti, si obetamo prihod dveh novih modelov, ki temeljita na Hondini najnovejši osnovi – dvovaljnem 750-kubičnem agregatu, ki v modelih CB750 R in Transalp razvije konkretnih 92 »konjev«. Ni še povsem jasno, kateri izmed dveh pričakovanih modelov bo prvi uzrl svetlobo sejemskih žarometov – bo to športni CBR 750 R ali pa morda bolj klasični CB 750?
Kar se tiče Honde, se je med obveščenimi viri nekaj malega šušljalo tudi o prihodu prisilno polnjenega 1100-kubičnega dvovaljnika. Možnosti, da bomo ovinke s prisilno polnjeno Hondo rezali že v prihodnji sezoni, so majhne, a pustimo se presenetiti.
Husquarna
Švedska Husqvarna z izjemo manjših sprememb na obstoječih modelih ni napovedovala kakšnih posebnih novosti, a tik pred začetkom salona so do nas prišle govorice, da bo že prej napovedani slečeni Vitpilen/Svartpilen 901 do začetka salona v Milanu že nared za predstavitev. S tem modelom bo Husqvarna nadaljevala svoj pohod v srednji segment, v katerem že uspešno nastopa z modelom Norden 901.
KTM
Oranžni se po nekajletnem premoru vračajo pod sejemske žaromete v Milanu. Zagotovo bodo predstavili novega hipernakeda Superduke R1390, od katerega si lahko zainteresirani kupci obetajo nekje med 190 in 200 konjskih moči ter seveda vso najnaprednejšo elektroniko, kombinirano z najboljšimi komponentami vzmetenja in zavor.
Zagotovo bomo v Milanu videli tudi model KTM Duke 990, ki je dobil nov okvir, prenovljen dvovaljni agregat in cel kup drugih izboljšav. Duke se je tako približal zgornjemu robu srednje kategorije in naj bi vozniku postregel s približno 115 konjskimi močmi.
Da je razcvet športnih motociklov srednje kategorije v polnem zamahu, je potrdil tudi KTM, ki načrtuje predstavitev športnega modela RC990. Če gre soditi po specifikacijah, ki jih KTM navaja za svoje modele iz te kategorije, bo njihov športnik najverjetneje predstavljal vrh ponudbe znotraj segmenta.
Moto Guzzi
Motor iz modela V100 Mandello, ki je na trgu debitiral letos, se zagotovo seli tudi v segment crossover motociklov. Moto Guzzi namreč oživlja ime Stelvio. Novi Stelvio s predhodnikom nima ničesar skupnega, saj gre za motocikel, ki temelji na osnovi omenjenega Mandella. Tudi v tem primeru bi moral vodno hlajeni dvovaljnik razviti 115 konjskih moči, na voljo bo pet voznih programov in bogat nabor varnostne elektronike. Moderne linije se križajo s klasičnimi potezami njihovih starejših modelov in poudarjajo pomembnost orla z razprtimi krili v svetu motociklizma.
Suzuki
Po nakedu in potovalnem enduru se spodobi, da se družini pridruži tudi športnik. Suzuki GSX-8R temelji na dvovaljniku, kakršen poganja tudi priljubljenega V-Stroma 800. Slednji bo z modelnim letom 2024 na voljo tudi v različici RE, ki je nekoliko osnovnejša od doslej standardnega V-Stroma. Pravzaprav je zgolj prilagojena uporabi na pretežno asfaltiranih cestah, saj ima krajše hode vzmetenja, manj zaščite motorja in bolj cestno profilirane pnevmatike.
Yamaha
Yamaha bo v Milanu pokazala model XSR 900 GP, športno različico svojega retro motocikla, ki temelji na osnovi modela MT09. Motocikel, pri katerem so oblikovalski navdih našli v osemdesetih letih, bo eden izmed lepših tovrstnih motociklov nasploh.
Tudi sicer se je Yamahi MT-09, ki velja za paradnega konja te tovarne, zgodila manjša prenova. Spremenili so ji podobo sprednjega dela in izboljšali delovanje elektronike ter posameznih komponent.
Mnogo bolj zavzeto pričakujemo model Tenere 900, s katerim se želi Yamaha približati tekmecem, kot so Honda Africa Twin in podobnim. Tenere 900 bo temeljil na modelu MT-09, torej ga bo poganjal trivaljni motor z dovolj potenciala, da postane eden izmed najprepričljivejših modelov v razredu.
Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Predstavljamo vam družinsko Čehinjo, Škodo Superb. Preizkusili smo električnega Jeepa Avengerja in Minija Cooperja S Cabrio, ter se na izlet zapeljali z Alpine A110 R
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač
Slovenska filharmonija je z novo sezono že na široko odprla svoja vrata. Vstopnice in abonmaje za njihove koncerte najdete na tej povezavi.
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec