Pri električnih avtomobilih je strah pred izpraznjenjem baterije še vedno eden glavnih zadržkov pri nakupu. Toda ko je doseg pri oznaki 0, ima velika večina še vedno nekaj zlate rezerve ...
Najnovejši električni avtomobili so polni inovativne tehnologije, vendar se še vedno ne morejo meriti z dosegom njihovih bencinskih in dizelskih sorodnikov, niti po dostopnosti in enostavnosti oskrbe s pogonskim virom. Marsikateri voznik je že doživel grenko izkušnjo, da mu je med vožnjo zmanjkalo goriva in tudi električni avtomobil se lahko ustavi, ko v bateriji zmanjka električne energije. Strah, da bo bateriji med vožnjo zmanjkalo energije, je pravzaprav eden ključnih razlogov za odlašanje z nakupom električnih avtomobilov.
Izpraznjenost najavljajo opozorilniki
Toda sodobni električni avtomobili imajo veliko boljši doseg kot zgodnje generacije, zato je tudi manj verjetnosti, da boste obtičali ob cesti brez elektrike. Na pojemanje pogonske energije namreč opozarja vrsta opozorilnih sistemov, ki bi vozniku morali sporočati, da je treba obiskati električno polnilnico.
Opozorilniki se pri posameznih avtomobilih razlikujejo, a pri skoraj vseh voznik lahko pričakuje zaporedje, ki bi ga moralo zdramiti, preden je prepozno. Začetno opozorilo o nizki napolnjenosti se običajno pojavi pri 10 do 12 odstotkih napolnjenosti in najkasneje pri 5 odstotkih navigacijski sistem običajno prikaže najbližje polnilne postaje, dosegljive na razdalji, ki jo je z razpoložljivo energijo še mogoče prevoziti.
Ko merilnik pokaže, da je napolnjenost padla na 0 odstotkov, je v bateriji dejansko še nekaj rezervne energije, ki omogoča še približno 10 kilometrov vožnje v varčevalnem programu, potem pa se avtomobil ustavi.
Evropska žirija Autobest je opravila meritve s 14 modeli in prišla do ugotovitve, da je v bateriji še vedno nekaj rezerve, ko se pojavi oznaka 0 km dosega. Od 14 avtomobilov na testu, jih je imelo kar 13 še nekaj rezerve - ta pa precej variira od 2 do 45 km (več na https://ecobestchallenge.org/challenges/ecobest-challenge-2023)!
Kaj storiti in kako preprečiti izpraznitev?
Prvo pravilo je enako kot pri avtomobilih s termičnimi motorji, ki jim zmanjka bencina ali plinskega olja. Treba je torej ustaviti nekje na varnem in ravnem mestu, zategniti ročno zavoro in vklopiti varnostne utripalke v opozorilo drugim udeležencem v prometu. Nato sledi ugotavljanje lokacije in klic asistence, ki bo z mobilno polnilnico avtomobilu zagotovila dovolj energije do prvega polnilnega mesta ali pa ga bo služba pomoči na cesti odvlekla do tja, kjer se bo lahko izdatno oskrbel z elektriko.
Kako čim dlje s čim manj stresa
Pri načrtovanju daljše vožnje oziroma potovanja, električni avtomobil v primerjavi z bencinskim ali dizelskim, zahteva nekaj več pozornosti. Najpomembnejša je določitev polnilnih točk na poti, kjer bo potrebna zaustavitev in priključitev na polnilnico. Pri tem pa seveda računajte, da niste edini ...
Na porabo vpliva več dejavnikov in že z nekoliko bolj umirjeno vožnjo se bo doseg lahko podaljšal tudi za nekaj deset kilometrov. K nižji porabi poleg vožnje z zmerno hitrostjo vplivajo tudi pridobivanje energije z zaviranjem (regeneracija), konfiguracija ceste in vremenske razmere oziroma temperatura zraka in porabniki (predvsem klimatska naprava). Baterija v toplem poletnem dnevu namreč deluje učinkoviteje kot v zimskem času, ko temperature padejo pod ledišče.
Strokovnjaki inštituta Energy Saving Trust so izračunali, da je poraba elektrike pri hitrosti vožnje z 80 kilometri na uro kar za 36 odstotkov nižja kot pri hitrosti 120 kilometrov na uro. Kompromis je torej nekje na sredini, ko merilnik pokaže številko 100.
Preberite še: