Pri ameriški raziskovalni agenciji Gartner so pred dnevi postregli z nekaj ugotovitvami, ki se iz današnjega zornega kota zdijo težko verjetne. Do leta 2027 naj bi bili električno gnani modeli za izdelovalce celo cenejši od primerljivih ICE -modelov.
Pri tem ameriškem tehnološkem in raziskovalnem podjetju trdijo, da bo zaradi intenzivnih inovacij cena izdelave električnih modelov do leta 2027 izenačena, morda celo nižja od klasičnih. To opravičujejo s številnimi prilagoditvami - predvsem platformsko gradnjo na principu rolke, ki omogoča zelo prilagodljive nadgradnje.
Nižja cena baterij in nižja cena izdelave karoserije
Ob tem pa izpostavljajo še nižje cene baterij in spremembo tehnologije izdelave. Tu pa izpostavljajo predvsem tako imenovani princip gigalitja (Gigapress), ki so ga za zdaj usvojili redki proizvajalci. Med njimi je seveda predvsem Tesla. Gre pa za litje celotnih delov platforme, recimo celega zadnjega dela. Kar pomeni, da lahko en liti kos nadomesti 30, 40 elementov, ki jih je bilo treba potem sestaviti, variti in lepiti. To skrajša čas izdelave, zniža stroške ... Pri Tesli se na primer hvalijo, da za model Y potrebujejo le deset ur - kar je trikrat manj od nekaterih evropskih konkurentov. Hkrati ima tak način dela tudi pomanjkljivosti v smislu težje prilagodljivosti.
Seveda pa ne razkrivajo najpomembnejšega - če se bodo prihranki iz vseh teh naslovov, že samo gigalitje lahko zniža stroške izdelave karoserije za 20 odstotkov, prelili tudi v nižjo končno ceno, pišejo pri Automotive News Europe.
Gigalitje še ni povsem sprejeto
Številni proizvajalci se tudi zaradi tega niso odločali za takšen način, med njim večina premijskih. Kjer bi težko kaj rekli tudi o načrtovani cenovni pariteti za oba tipa pogona. Pri Mercedesu je šef Ola Kallenius, potem ko so premaknili načrte za popolno elektrifikacijo znamke, jasno dejal, da bodo minila še leta in leta, preden bodo baterijsko električni in modeli s klasičnim pogonom cenovno primerljivi.
Propadlo bo 15 odstotkov znamk
Pri Gartnerju še trdijo, da trg električnih vozil prehaja v naslednjo fazo, kjer bodo preživeli le najboljši. Predvidevajo, da bo kar 15 odstotkov znamk, ustanovljenih v zadnjih desetih letih, usahnilo. Glede na težave, ki jih imajo številni start upi s tega področja, je to kar logično (Lucid, ki je zmanjšal napovedi za kar 90 odstotkov, velikopotezni Nio, Fisker, ki se spogleduje z Nissanom, Polestar, ki so mu drastično padle delnice ...) Avtomobilov ne bodo več prodajale subvencije, prihranki pri polnjenju in druge pozitivne stimulacije - BEV-avtomobili bodo morali biti predvsem odlični izdelki, povsem na ravni tistega, kar kupci pričakujejo.
Preberite še
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del