Evropska avtomobilska industrija doživlja vse večje pritiske. Kaj to pomeni za kupce?
Osebno mobilnost večina Slovencev dojema skoraj kot samoumevno, še posebej med tistimi, ki živijo zunaj mestnih središč. Tam so namreč povezave z javnim prometom pogosto izredno slabe, zaradi česar je marsikateri opravek treba povsem prilagoditi tovrstnim storitvam. V takšnih primerih je vsaj eno osebno vozilo skoraj nujna 'oprema' vsakega gospodinjstva – ali pa vsaj bližnjih.
A če sedaj ohranjanje tega 'standarda' še ni tako težavno, bi v prihodnosti osebna mobilnost lahko postala ogrožena. Električni avtomobili namreč postajajo vse bolj prevladujoči – čeprav imajo še vedno manjši tržni delež kot avtomobili s termičnimi motorji – čeprav so občutno dražji kot primerljivi 'običajni avtomobili'. In to je težava, s katero se bodo morali proizvajalci po mnenju Patricka Kollerja kmalu začeti soočati.
Preberite še: Tega elementa avtomobili kmalu ne bodo več imeli. A prav pri nas delajo najboljše
Koller je predsednik francoskega podjetja Forvia, ki velja za enega največjih dobaviteljev komponent v avtomobilski industriji, opozarja pa, da so avtomobili srednjega razreda z električnim pogonom preprosto predragi, da bi si jih ljudje lahko privoščili. Ti bodo posledično obsojeni na kupovanje rabljenih vozil (pri katerih bo lahko vprašljivo zdravje baterijskih sklopov, ki že tako ne ponujajo ravno velikih dosegov) ali pa rabljene avtomobile s termičnimi motorji.
Hkrati dodaja, da je to težava, s katero se spopadajo predvsem evropske znamke. Primerljivi kitajski avtomobili so namreč okrog 10.000 evrov (po besedah Carlosa Tavaresa je razlika v ceni 40-odstotna) cenejši od v Evropi narejenih. Na to težavo so avtomobilski proizvajalci že opozorili na letošnjem avtomobilskem salonu v Parizu, kjer so pozvali Evropsko unijo, naj pripravi ukrepe, s katerimi bi zajezili naval tovrstnih vozil. Kljub temu EU zanje še vedno nima posluha in ukrepe zavrača.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj