Evropske avtomobilske znamke v strahu pred Kitajci od EU zahtevajo naslednje ukrepe

Še posebej ofenzivi kitajskih znamk nasprotujejo v Franciji, kjer je na stran proizvajalcev stopila tudi oblast.

Evropske avtomobilske znamke v strahu pred Kitajci od EU zahtevajo naslednje ukrepe (foto: Profimedia) Profimedia
19. 10. 2022

Kitajski avtomobilski proizvajalci so ob svojih prvih poskusih vstopa na evropske avtomobilske trge naleteli na posmeh uveljavljenih avtomobilskih znamk in javnosti. Avtomobili so bili slabo izdelani, imeli so težave z rjavenjem, težave pa so jim povzročali tudi izredno slabi rezultati na preizkusnih trkih. V drugem poskusu, ki smo mu priča sedaj in ko kot pogonsko sredstvo služi elektrika in ko evropske avtomobilske velesile nimajo prednosti zaradi dolgoletnega razvoja, je njihov 'napad' na staro celino precej bolj samozavesten in premišljen.

Da so se tokrat bolje pripravili, kažejo že nedavni preizkusni trki organizacije EuroNCAP, kjer se je BYD s svojim predstavnikom zavihtel med najboljše v konkurenci, znamka pa je na topel sprejem naletela tudi na  avtomobilskem salonu v Parizu. BYD Han velja po poročanju portala Automotive News Europe za enega najbolj obleganih avtomobilov nasploh, ne zgolj v električni konkurenci, proizvajalec, ki velja za tretjega na lestvici najvrednejših na svetu (za Teslo in Toyoto) pa že napoveduje prihod kar treh modelov s ceno med 38.000 in 72.000 evri. Evropski proizvajalci so zato že v skrbeh.

Medtem ko številne evropske države po poročanju omenjenega portala že razmišljajo o načinih, kako privabiti dejavnost podjetja v svoje države, proizvajalci kritizirajo njihovo dobrodušnost. Eden najglasnejših je predsednik koncerna Stellantis Carlos Tavares, ki poudarja, da evropske države gojijo veliko boljši odnos do nove znamke, kot pa ga znamkam njegovega podjetja nudi Kitajska. Njegovim kritikam se je pridružil tudi glavni Renaultov oblikovalec Laurens van den Acker.

Preberite še: Mednarodni avtomobilski salon v Parizu - V Pariz verjamejo zlasti Francozi in Kitajci

Tavares ob tem grozi, da bodo prenehali z uvozom svojih vozi na Kitajsko, k drastičnim zahtevam pa poziva tudi EU. Ker morajo evropski proizvajalci ob uvozu v Evropi izdelanih vozil na Kitajsko plačati med 15 in 25 odstotni davek, pričakuje, da bo enak ukrep zanje uvedla tudi EU, saj ta davek sedaj znaša le 10 odstotkov.  Hkrati opozarja, da bi kitajske znamke lahko na začetku svoje avtomobile prodajale z izgubo – vse za to, da se uveljavijo na trgu.

Medtem ko se je na stran Stellantisa in drugih francoskih znamk postavila tudi francoska vlada s predsednikom Macronom na čelu (slednji prav tako poziva k enakosti in k povečanju subvencij za nakup evropskih električnih avtomobilov), konkurenca nova imena pozdravlja. Prvi mož Mercedesa Ola Kallenius meni, da je dogajanje na avtomobilskem trgu v Evropi trenutno razburljivo kot še nikoli.

Julia Poliscanova, direktorica evropske organizacije Transport & Environment, medtem meni, da je evropska avtomobilska industrija 'zaspala' na področju električnih avtomobilov ravno v času ameriškega in kitajskega prebujanja. Vseeno poziva Evropsko unijo k ukrepanju, saj bodo le tako lahko nadzorovali klimatske spremembe na kontinentu, hkrati pa preprečili ukinjanje delovnih mest v panogi.