Audi se vrača v reli!

Znamka iz Ingolstadta je objavila zaključek aktivnosti v formuli E in prvenstvu DTM. Zdaj se Audi vrača h koreninam – reliju. Leta 2022 bodo nastopili na dirki v Dakarju

Silhueta novega prototipa je vse, kar so do zdaj pokazali pri Audiju. (foto: Audi Motorsport Communications) Audi Motorsport Communications
8. 12. 2020

Pri Audiju so dolgo skrivali nove korake v avtomobilskem športu, zdaj je končno vse jasno. Po tem, ko se bodo umaknili iz DTM-a in tudi iz formule E, so se odločili, da se dokažejo še na najtrši preizkušnji, na reliju Dakar. To sicer ni edina novost, saj so že objavili ponovno sodelovanje v seriji Le Mans, ki dobiva nova pravila.

V Dakarju bodo nastopili leta 2022, seveda s povsem tovarniškim prototipom (pri izdelavi jim bo pomagalo podjetje X-Raid), ki ga bo poganjal elektromotor (ali več njih), namesto velike in težke baterije pa so se odločili za podaljševalnik dosega. Pri Audiju še niso objavili natančne konfiguracije, najverjetneje pa bodo uporabili kar kompakten dvolitrski štirivaljnik TFSI iz zadnje generacije vozil DTM, ki zmore več kot 600 'konjev'. Sicer pa se spremembe ujemajo s prihodom novega šefa motošporta, Juliusom Seebachom, ki je nadomestil starosto Dieterja Gasssa.

Za Audi, ki je leta 1981 z uvedbo stalnega štirikolesnega pogona Quattro prinesel revolucijo v svetu relija in osvojil dva naslova prvaka v WRC-ju, je to vrnitev h koreninam, k svoji genski zasnovi, ki so ji zdaj dodali še element elektrifikacije. Da se bo Audi Sport lahko nemoteno razvijal, so se na drugi strani v koncernu odločili razpustiti oddelek Volkswagen Motosport, ki bo tako le še zagotavljal rezervne dele za Pola R5 in Golfa TCR. Po štirih naslovih v reliju in treh zmagah na Dakarju je to hiter in žalosten konec nekega izjemnega obdobja.

Audi bi tako lahko v prihodnjih letih po Dakarju nastopil na reliju X-Raid, kasneje pa ne bi bil presenetljiv niti povratek v svetovno prvenstvo v reliju, pri čemer pa bi znamki v veliki meri lahko pomagali prav inženirji nekdanje Volkswagnove dirkaške divizije

Sicer pa je Audijeva dirkaška zgodovina, še posebej z elektrificiranimi dirkalniki ena izmed najbolj bogatih. Uspehov namreč niso nizali zgolj v formuli E, pač pa se je njihova pot začela v Le Mansu, kjer so dolga leta dominirali z dizelskimi dirkalniki (med letoma 2004 in 2011 na najvišji stopnički Audijevi dirkači niso stali le leta 2009), nato pa še tri leta zapored slavili s hibridnim R18 e-tron Quattro.

Audijevi dirkaški vrhunci:
- 1981: Prva zmaga na reliju za svetovno prvenstvo, prva zmaga za katerokoli žensko (Michele Muton, Audi Quattro)
- 1982: Naslov svetovnega prvaka v reliju med ekipami
- 1983: Naslov svetovnega prvaka v reliju med vozniki (Hannu Mikkola; Audi Quattro)
- 1984: Naslov svetovnega prvaka v reliju med vozniki in ekipami (Stig Blomqvist; Audi Quattro)
- 2000-2002: Zmaga na dirki za 24 ur Le Mansa (Audi R8)
- 2004-2008: Zmaga na dirki za 24 ur Le Mansa (Audi R8, Audi R10, Audi R10 TDI)
- 2010-2014: Zmaga na dirki za 24 ur Le Mansa (Audi R15 TDI, Audi R18 TDI, Audi R18 e-tron quattro)
- 2017-18: Naslov svetovnega prvaka v seriji formula E (Jean-Eric Vergne, Audi Sport ABT Schaeffler)
- 2020: Naslov svetovnega prvaka v relikrosu med ekipami (KYB TTeam JC, Audi S1)