Naslednik uspešnega dirkalnika R18, s katerim se Audi vrača v Le Mans in prvenstvo vztrajnostnega dirkanja v letu 2023, skoraj dokončan.
Audi se s sezono 2023 vrača v Le Mans in prvenstvo vztrajnostnih dirk, njegov novi športni prototip, ki bo naslednik uspešnega dirkalnika R18, pa že dobiva končno podobo.
"Nova kategorija LMDh odlično ustreza naši novi usmeritvi v avtomobilskem športu," pravi Julius Seebach, direktor Audi Sport GmbH, sicer odgovoren tudi za avtomobilski šport pri znamki. Kot še dodaja Seebach, proizvajalcem nova pravila omogočajo udeležbo na dirkah po vsem svetu z izjemno fascinantnimi avtomobili, hkrati pa bodo sinergije znotraj Skupine Volkswagen lahko izkoristili tudi za motošport.
Tesno sorodstvo s Porschejem
Naslednik Audija R18 sicer nastaja v tesnem sodelovanju s sestrsko znamko Porsche. Po Seebachovem mnenju je eden od adutov Skupine Volkswagen sodelovanje koncernskih znamk pri snovanju cestnih modelov, zdaj pa ta uspešni model prenašajo tudi v avtomobilski šport. Hkrati Seebach zatrjuje, da bo novi dirkalni prototip pristni Audi, prav rako kot nedavno predstavljeni Audi RS e-tron GT, ki si osnovo prav tako deli s Porschejem (Taycanom).
Še ena zanimisvost je, da novi prototip za vztrajnostno prvenstvo nastaja v podjetju Audi Sport sočasno z inovativnim in elektrificiranim SUV-jem, s katerim se bo znamka podala na reli Dakar januarja 2022. V tem projektu so sicer že nekaj korakov spredaj, saj je znanih že nekaj tehnikalij, med drugim, da bodo za agregat hibrida uporabili nekdanji štirivaljnik iz prvenstva DTM, električni pogon pa iz Formule E. Domala vse odločitve glede koncepta so že sprejete; v podjetju za izbrali partnerja za šasijo in odločili glede koncepta pogona. S kolegi iz oddelka Audi Design pa pravkar definirajo podobo novega dirkalnika, za katero trdijo, da bo navdušila.
Na ceste v začetku leta 2022, leto kasneje v Daytono
Cilj je postavljen - prvi prototip naj bi postavili na kolesa v začetku prihodnjega leta, dokončan naj bi bil v prvem četrtletju. Nato bo v letu 2022 sledilo tudi intenzivno testno obdobje. Izbrana pa je tudi že prva dirka, na kateri bodo nastopili z novim prototipom - to bo na dirki za 24 ur Daytone v januarju 2023.
Po vzoru prototipa R8 LMP, ki je med letoma 2000 in 2006 na 80 dirkah nanizal kar 63 zmag, nekaj uspeha pa je dosegel tudi v ekipah, ki so prototip kupile, Audi zdaj z novim elektrificiranim prototipom sledi modelu izjemne stroškovne učinkovitosti, da bi bil novinec zanimiv tudi za nakupe drugih moštev.
Audi se v kraljevski razred vzdržljivostnega prvenstva s hiperšportnimi hibridnimi avtomobili sicer vrača v družbo znamk, ki so svojo prisotnost že napovedale, med njimi pa so Toyota, Glickenhaus, Peugeot, Porsche in tudi Ferrari. Audi si sicer lasti rekord v najdaljši prevoženi razdalji na dirki za 24 ur Le Mansa, najpomembnejši vztrajnostni dirki, kjer je slavil kar trinajstkrat.