Audijevi dizli skoraj okolju neškodljivi?

S prihodnjim letom bodo delovali na obnovljiva goriva, kar naj bi izdatno zmanjšalo vpliv na okolje.

Audijevi dizli skoraj okolju neškodljivi? (foto: Audi) Audi
23. 2. 2022

Volkswagen je ob koncu lanskega leta objavil novico, da njihovi dizli po novem lahko postali okolju precej bolj prijazni. Že od poletja naj bi namreč poleg klasičnega dizelskega bencina v njihove rezervoarje lahko točili tudi tako imenovana parafinirana goriva, ki naj bi bila okolju precej bolj prijazna, saj naj bi v ozračje spuščala neprimerno manj škodljivih izpustov. Podobno rešitev pa so sedaj predstavili še pri hčerinski znamki Audi.

Znamka iz Inglostadta sicer velja za prvo znotraj koncerna, ki naj bi v celoti opustila proizvodnjo vozil z notranjim zgorevanjem, kar naj bi se v Evropi zgodilo že do leta 2033, drugod pa nekoliko kasneje. Kljub temu pa se zavedajo, da bodo njihovi bencinsko- in dizelsko gnani modeli po cestah vozili še precej dlje. Vsi avtomobili s štiri- in šestvaljnimi dizelskimi motorji z močjo do 286 'konjev' ali 210 kilovatov bodo zato lahko odslej delovali tudi na obnovljive vire energije in ne zgolj na klasičen dizel.

Preberite še: To je okolju prijazna rešitev, s katero bo Volkswagen obdržal dizle v ponudbi vsaj še nekaj let

Konkretno je pri tem govora o hidrogeniranem rastlinskem olju oziroma predelanem olju za cvrtje, ki ga ponekod po svetu lastniki starejših dizlov že dolga leta s pridom uporabljajo v te namene. Audijevi dizli bodo tako lahko uporabljali odpadno olje za cvrtje ali pa različna olja iz kmetijske industrije, ki jim bo s procesom hidrogenacije dodan vodik, posledično pa bodo primerna za uporabo v avtomobilskih motorjih.

Le eden izmed projektov

Omenjeno gorivo naj bi pripomoglo k do 95-odstotnemu zmanjšanju izpustov CO2 v okolje, po vrhu vsega pa naj niti ne bi bilo tako nedostopno. Zgolj v Evropi je namreč na voljo 600 črpalk, kjer je omenjeno gorivo na voljo, večina pa se nahaja v Skandinaviji. Ob tem pri Audiju poudarjajo, da naj bi ta številka kmalu precej zrasla in sicer tudi na račun novih prodajnih mest v Nemčiji.

Sicer pa je uvedba obnovljivega dizla, ki nosi oznako HVO le eden izmed projektov na področju razvoja okolju prijaznih goriv. Podjetje je namreč že pred leti začelo razvijati sintetično gorivo – projekt, ki se ga je kasneje še nekoliko bolj intenzivno lotil Porsche, prihodnji mesec pa bo minila prva obletnica postavitve črpalk v Neckarsulmu in Inglostadtu, kjer ponujajo dizelsko gorivo R33 Blue Diesel. Gre za gorivo, pri katerem eno tretjino zgradbe predstavlja različni odpadki (kot je že omenjeno rastlinsko olje), vseeno pa je primerno za uporabo v vseh vrstah dizlov. Kmalu naj bi na omenjenih črpalkah začeli ponujati še bencinski ekvivalent omenjenemu gorivu.