Nova podoba ohranja nekatere prepoznavne poteze predhodnice, a jih vsebuje na povsem nov način.
Toyota Prius je zagotovo eden od tistih avtomobilov, ki upravičeno nosi naziv 'pionirski'. Leta 1997, v nekih povsem drugih časih, je namreč kot prva trgu predstavila hibridno pogonsko tehnologijo. Sprva v ZDA in na Japonskem, v drugi generaciji pa še v Evropi, kjer je dobila širok krog ljubiteljev. Dovolj širok, da je tu dočakala tudi peto generacijo, ki je danes v zgodnjih jutranjih urah dočakala premiero.
Navzven novi Prius zadržuje prepoznavno podobo predhodnice in generacij pred njim, kar pomeni, da ostaja petvratna kombilimuzina s počasi padajočo zadnjo streho. Klinasta podoba ostaja, z njo pa tudi sprednji pokrov motorja, ki se nadaljuje v vetrobransko steklo. Avtomobil je 46 milimetrov krajši in 50 milimetrov nižji, vseeno pa ponuja 50 milimetrov večjo medosno razdaljo. V širino je avtomobil zrasel za 22 milimetrov.
Pri Toyoti so sicer avtomobil zasnovali na znani platformi GA-C druge generacije (prejšnja je bila zasnovana na njeni predhodnici), ki zagotavlja večjo togost šasije, hkrati pa nižjo maso vozila. To je še posebej pomemben podatek pri vprašanju glede izključno električnega dosega vozila, ki bo sedaj precej večji (do 50 odstotkov) kot pri predhodnici. Kolikšen bo pri Toyoti, sicer ne razkrivajo, poudarjajo pa, da bo avtomobil opremljeno z novim, večjim baterijskim sklopom kapacitete 13,6 kilovatnih ur.
Preberite še: Euro NCAP izvedel najbolj obsežna testiranja doslej - in le en avtomobil ni prepričal povsem!
Novi Prius bo sicer v Evropi na voljo le kot priključni hibrid, pri čemer bo pogonski sklop sestavljen iz znanega, dvolitrskega atmosferskega motorja z močjo 111 kilovatov (151 'konjev'), združenim s 120 kilovatnim elektromotorjem. Sistemska moč novega sklopa bo tako znašala 225 'konjev' oziroma 164 kilovatov. Velja omeniti, da bo avtomobil opremljen tudi s sončnimi celicami na strehi vozila, ki bodo skrbele za polnjenje baterijskega sklopa v lepem vremenu.
V notranjosti Prius prinaša zasnovo plavajoče armaturne plošče tako imenovano 'Island Architecture'. Na ta način so oblikovalci dosegli, da bo armatura kar najmanj posegala v prostor v kabini, hkrati pa ne bo ovirala pogleda na cesto. Pred voznikom sta namreč le dva zaslona, manjši v vlogi instrumentne plošče in večji, namenjen infozabavnemu sistemu.
Novi Prius bo na trg prišel spomladi prihodnje leto.