Avtomobilski proizvajalci se že pripravljajo.
Avtomobilsko industrijo so v prvem poletju letošnjega leta poganjale velikanske marže, ki so jih proizvajalci lahko zagotavljali na račun velikega povpraševanja po novih avtomobilih in hkrati zmanjšani proizvodnji zaradi dobro znanih dejavnikov. Tako ni bilo nobeno presenečenje, če so morali kupci na nove avtomobile čakati tudi po pol leta ali leto dni, v tem času pa je tudi nekoliko narasla cena naročenega avtomobila.
Preberite še: ADAC razkriva: to so najmanj zanesljivi avtomobili
Številni proizvajalci so zato v prvi polovici leta beležili rekordne dohodke. A ti časi se očitno vsaj nekoliko umirjajo. Negotova gospodarska situacija, povezana z nihajočimi cenami nafte, vprašljivo dobavo plina in strahom pred inflacijo je namreč potencialne kupce novih avtomobilov začela odvračati od ideje, da bi kupili nove avtomobile. Posledično pa so zato vse krajši seznami naročil oziroma kupcev.
To velja predvsem za Evropo in Severno Ameriko, manj pa recimo za Kitajsko, na kar opozarjajo tako pri Volkswagnu, kot tudi pri BMW-ju, dveh izmed znamk, ki so prvo polletje končale v zelenem. Vseeno pri tem dodajajo, da situacija ni kritična in da čakalne vrste kljub opaznemu skrajševanju še vedno znašajo nekaj mesecev za posamezne modele. Spet drugi proizvajalci pa recimo čakalnih vrst skoraj nimajo.
Da zaradi negotove situacije v prihodnjih mesecih kupci postajajo vse bolj previdni opažajo tudi tržni analitiki, kar pa je dobra novica za vse tiste, ki se bodo vendarle odločili za nakup novih vozil. Cene teh se namreč počasi že začenjajo spuščati, na kar je opozoril tudi prvi mož Stellantisa, Carlos Tavares, ki je dejal, da je to izziv, s katerim se bodo mogli soočiti.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj