Avtomobilski proizvajalci bodo morali promovirati kolesarjenje oziroma uporabo javnega transporta

4. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli
Avtomobilski proizvajalci bodo morali promovirati kolesarjenje oziroma uporabo javnega transporta (foto: Profimedia)
Profimedia

Novi zakon bo v veljavo stopil že v prihodnjih mesecih.

Iz Francije zadnje mesece prihajajo napovedi o številnih radikalnih in celo nekoliko bizarnih odločitvah, povezanih s prometom. Tako so recimo pariške oblasti pred časom uvedle omejitev najvišje dovoljene hitrosti v mestu na 30 kilometrov na uro, sprejele odlok o odstranitvi vseh kažipotov, državne oblasti pa so uvedle dodatno obdavčitev za športne avtomobile in vozila z večjimi količinami škodljivih izpustov. Skrb za okolje pa je bilo gonilo tudi za nov radikalni zakon.

Preberite še: Pariške oblasti začele odstranjevati VSE kažipote, razlog je bizaren

Po poročanju francoske tiskovne agencije AFP in France 24 so namreč v Franciji sprejeli zakon, s katerim bodo morali avtomobilski oglaševalci v svojih oglasih poleg lastne vsebine vključiti tudi enega izmed treh sloganov, ki spodbujajo k uporabi alternativnih vrst prevoza. Ti se, v grobem prevedeno, glasijo: »Razmislite o sopotništvu (souporabi avtomobila z drugimi potniki)«, »Za vsakodnevne potrebe uporabljajte javni prevoz« in pa »Na krajše poti se odpravite peš ali s kolesom.«

Zaenkrat brez nsprotovanj

Omenjeni zakon bo veljal za vse vrste oglasov, tako televizijske, kot tudi spletne oglase, radijske oglase, obcestne veleplakate in podobno. Ob tem bodo morali proizvajalci za vsak avtomobil navesti tudi vrednost emisijskih izpustov.

Nov zakon bo v veljavo stopil s prvim marcem letos, kazen za neupoštevanje pa ne bo zanemarljiva, saj bodo morali prekrškarji odšteti tudi do 50.000 evrov za vsako nepravilnost. Na Novost so se sicer že odzvali pri Hyundaiju in Volkswagnu, kjer so že potrdili, da bodo novo zakonodajo upoštevali, Volkswagen pa je hkrati že potrdil načrte, kako bodo z oglaševalsko agencijo navedene slogane vključili v prihodnje oglase.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja