Bliža se slovo pionirja mikroavtomobilov, nadaljevanje sledi

Renault septembra ukinja Twizyja, enega najbolj nenavadnih vozil, ki so ga izdelovali od leta 2011, v kratkem pa bo dobil nekoliko drugačnega naslednika.

Električni dvosed, ki so ga v serijski različici predstavili pred dvanajstimi leti, je združil koncepta avtomobila in skuterja. Z dolžino 2,30 metra in širino le 1,20 metra sta voznik in sovoznik sedela drug za drugim v zelo togi varnostni potniški celici. Pod zadnjim sedežem je 22-litrski prtljažnik, ki ga je mogoče zakleniti, prostor za shranjevanje pa se je z enostavnim obračanjem školjke zadnjega sedeža lahko povečal na 55 litrov.

Poleg standardne različice s 13 kW (17 KM) in najvišjo hitrostjo 80 km/h je bil na voljo tudi Twizy 45 z 8 kW (10 KM) in največjo hitrostjo 45 km/h in ga je bilo v nekaterih državah mogoče voziti od 15. leta naprej z vozniškim dovoljenjem AM za mopede z omejeno hitrostjo in lahka motorna vozila. V urbanih okoljih je Twizy z enim polnjenjem baterije prevozi od 90 do 100 kilometrov.

Leta 2013 so predstavili Twizy Cargo, ki ima namesto zadnjih sedežev tovorni prostor s prostornino 156 litrov. Twizyja so uporabljali tudi kot vozilo za nujne primere; aprila 2014 je mestna gasilska enota Wuppertal prevzela dva, ki pomagata pri odpiranju vrat in gašenju manjših požarov, opravljata pa tudi izvidnice v primeru večjih požarov. Poleg signalno rdeče in rumene barve imata tudi modre luči in sireno, zadaj pa zaboj z gasilnim razpršilom, detektorjem plina, napravami za odpiranje vrat, prenosnimi radii, zložljivo naglavno svetilko in pršilno kredo. Od septembra 2016 je Twizy v službi tudi v policiji. Bonska policija je svojo floto razširila s štirimi električnimi vozili vključno z dvema Twizyjema Cargo.

To pa še ni vse. Leta 2013 je Renault Sport električni dvosed spremenil v dirkalnik s sprednjimi in zadnjimi blatniki, zadnjim difuzorjem, karbonom, dirkalnimi gumami in visoko tehnologijo formule 1. Namesto zadnjih sedežev so za rekuperacijo kinetične energije namestili sistem KERS takratnih dirkalnikov formule 1, ki je poleg standardnega elektromotorja zagotavljal dodatnih 60 kW (82 KM). Twizy Renault Sport F1 pospeši od 0 do 100 km/h v približno šestih sekundah, najvišja hitrost je 110 km/h.

Leto kasneje je Twizy postal tudi hollywoodska zvezda: v scenariju prihodnosti "Ničelni teorem" (Zero Theorem) je mali Renault prvič prevzel vlogo v ameriški uspešnici poleg mednarodno uspešnih igralcev Christopha Waltza in Matta Damona. Film, ki ga je produciral veteran Terry Gilliam, je postavljen v mračno prihodnost, kjer na londonskih ulicah prevladuje zatirajoče vzdušje, za katero so značilni glasni ljudje, nenehno oglašanje in burni vrvež. Brez elektromobilnosti ni več napredka: medtem ko za vsa druga vozila postaja pretesno, 15 agilnih dvosedov s čistim baterijskim pogonom šviga po urbani džungli.

Mobilize

Do danes je bilo po vsem svetu prodanih več kot 33.340 primerkov. Najpomembnejši trgi so Francija, Nemčija, Južna Koreja in Italija. Če je bil Renault Twizy za marsikoga presenečenje, ker so si ga zamislili kot križanca med motociklom  in majhnim avtomobilom, bo njegov naslednik z imenom Duo verjetno precej običajno prevozno sredstvo mestne mobilnosti. Duo namreč ponuja nov pogled na urbano mobilnost v času, ko se prometne omejitve v mestnih središčih zaostrujejo. Ker je popolnoma električen, bo lahko zapeljal v območja z omejenimi emisijami, ki se pojavljajo ali rastejo v večini velikih mest. Novinec ne bo več pripadal znamki Renault, ampak bo član družine Mobilize, ki jo je skupina Renault ustanovila posebej za nove oblike mobilnosti.

Preberite še: Napoved konca SUV oblike?

BONUS VIDEO: Najbolj pričakovani Renault letošnjega leta ni zadržanega značaja