Premiera: BMW pohitel, naslednji novinec bo na trgu že februarja, prinaša pa kopico novosti, ki jih še nikoli niso uporabili

6. 10. 2021 | Jure Šujica
Deli

Med najpomembnejšima sta povsem nov vzvod menjalnika in pa povezana LCD zaslona infozabavnega sistema ter instrumentne plošče. V ponudbi le še en dizel.

Minuli vikend smo na Bavarskem v objektiv ujeli zakamufliran predserijski primerek prihajajočega BMW serije 2 Active Tourer. Glede na to, da o avtomobilu tedaj še ni bilo veliko znanega se je zdelo, da pri BMW-ju z njegovo predstavitvijo želijo še nekoliko počakati, neuradne napovedi pa so nakazovale na to, da bo predstavljen šele prihodnje leto. Na ceste naj bi tako prvi primerki zapeljali poleti 2022. A očitno so bile napovedi povsem napačne.

Bavarci so jih namreč precej prehiteli in tako že sedaj predstavili novinca v pravem pomenu besede, saj se zdi, da s prejšnjo generacijo z izjemo enoprostorske zasnove nima kaj dosti skupnega. Čeprav gre za enoprostorca pa je oblikovno, kot je mogoče soditi po prvih uradnih fotografijah, veliko bolj dinamičen, hkrati pa je pridobil precej večjo masko hladilnika, čeprav je na zgornjem delu zaprta. To ne nazadnje tudi pojasnjuje precej majhne reže za zajem zraka na predserijskem vozilu.

Zunanjo podobo bo sicer v veliki meri določal izbran paket karoserijskih dodatkov – na voljo bosta paketa Luxury Line in M Sport, ki bo zajemal nov sprednji ter zadnji odbijač – med opaznimi novostmi pa so tudi kljuke vrat, ki bodo poslej ugreznjene in tako bolj aerodinamične. Skrb za aerodinamiko je bila sicer pri razvoju ena izmed prioritet in tako njen količnik pri novem Active Tourerju znaša le 0,26.

Nič več iDrive 'kolesca'

Še bolj revolucionarna kot zunanjost pa je notranjost avtomobila. Ta namreč prinaša kar nekaj novosti, ki jih pri BMW-ju doslej še nismo bili vajeni in zaradi katerih bo celo nekoliko bolj podoben konkurenci. Oblikovalci so mu namreč namenili ukrivljen povezan zaslon instrumentne plošče in infozabavnega sistema premera 10,25 oziroma 10,7 palcev. Ob tem bodo uporabniki z vmesnikom iDrive poslej upravljali preko na dotik občutljivega vmesnika in s pomočjo glasu.

Druga pomembna novost je odsotnost prepoznavne (zajetne) ročice samodejnega menjalnika. Ta je namreč prostor odstopila precej bolj diskretnemu vmesniku, ki pa bo s sedemstopenjskim menjalnikom še vedno povezan mehansko in ne s pomočjo tehnologije shift-by-wire. Kabina sicer prinaša tudi nov športni volan in pa športne sedeže z možnostjo doplačila masažne funkcije.

Prtljažni prostor v novincu bo ponujal vsaj 406 litrov prostora (šest več kot prej, prostornina pa bo odvisna tudi od pogonskega sklopa), s podiranjem zadnje klopi v razmerju 40:20:40 pa ga je mogoče povečati do 1.455 litrov (105 litrov več kot prej). Sicer pa bo tudi v kabini nekoliko več (uporabnega) prostora kot doslej. Tako bo med drugim na voljo tudi nov naslon za roko z integriranim predalom in pa vertikalni polnilec za brezžično sočasno polnjenje kar dveh telefonov naenkrat. Na ta način so pri BMW-ju rešili težavo premajhnih polnilnih mest, s katero so se ob vse večjih dimenzijah pametnih telefonov spopadali v zadnjih letih.

Elektrifikacija za četverico

Pametna in uporabna tehnologija bo v precejšnji meri zajeta že v osnovni opremi. Tako bo med drugim serijsko na voljo BMW-jev navigacijski sistem, dvopodročna samodejna klimatska naprava, električno odpiranje zadnjih vrat, na področju asistenčnih sistemov pa bo na voljo adaptivni radarski tempomat, sistem za izogibanje trkom, opozorilnik pred naletom in pa vzvratna kamera. Večina dodatkov bo na drugi strani ostala rezerviranih za višje pakete opreme in listo doplačil.

Motorno paleto bodo na začetku zastopali trije bencinski motorji z oznakami 218i, 220i in 223i, dizelske barve pa bo predstavljala izvedba 218d. Prostornina obeh šibkejših motorjev bo znašala 1,5 litra, močnejšega in dizla pa dva litra. Hkrati bosta izvedbi 220i in 223i delovali po principu blagega hibrida z 48-voltno tehnologijo. Motorna moč vseh štirih izvedb bo sicer znašala od 100 do 160 kilovatov (136-218 'konjev').

Poleti prihodnje leto bosta nato sledili še izvedbi 225e in 230e, obe opremljeni s štirikolesnim pogonom, a popolnoma drugačno zasnovo. Pri prvem gre namreč za že znano kombinacijo 1,5-litrskega 100 kilovatnega bencinskega motorja in 80-kilovatnega elektromotorja, drugi pa bo združeval 1,5-litrski bencinski motor z močjo 110 kilovatov (iz izvedbe 220i) ter 130-kilovatni elektromotor, kar pomeni, da bo njuna skupna moč znašala kar 240 kilovatov ali 326 'konjev'. Baterijski sklop z uporabno kapaciteto naj bi medtem omogočal do 80 kilometrov električne avtonomije.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja