Vidnejši predstavniki industrije pozivajo k razmisleku o alternativah.
Elektrifikacija, ki jo okoljevarstveniki in politiki zadnja leta zavzeto zagovarjajo, avtomobilski proizvajalci pa ji z milijardnimi naložbami zavzeto sledijo, bo v tem sektorju gospodarstva povzročila tektonske premike. Povsem novi pogonski sklopi in tehnologije namreč prinaša tudi zmanjševanje ali ukinjanje potreb po številnih komponentah. To pa posledično vodi tudi k temu, da bodo nekateri dobavitelji sestavnih delov prisiljeni v spremembo dejavnosti ali pa obsojeni na propad.
Še posebej se takšnih sprememb bojijo ter otepajo v Italiji. Ena najpomembnejših evropskih držav na področju avtomobilizma namreč ponuja domov kar nekaj avtomobilskim znamkam in tovarnam, poleg tega pa tudi več tisoč proizvajalcem sestavnih delov kot so Brembo, Magnetti Marelli, Pirelli in drugi.
Preberite še: S katero znamko izgubite največ? Tako so pokazale raziskave
Vsega skupaj naj bi bilo teh podjetij okrog 2.200, po zadnjih ocenah pa naj bi bila ogrožena prihodnost 450 izmed njih. Toliko jih namreč še ni začelo preusmeritve v proizvodnjo komponent, ki bi služile v električnih avtomobilih, posledično pa je zato ogroženih preko 70.000 delovnih mest.
Italijansko združenje avtomobilske industrije ANFIA je zato že pozvalo k upočasnitvi prehoda na elektromobilnost. Paolo Scudieri, njen predsednik je ob tem opozoril, da električni avtomobili niso edini način, s katerim bi zmanjšali škodljive izpuste. Ob tem je imel v mislih sintetična goriva, vodik in pa biogoriva, pridobljena iz različnih poljščin.
Scudieri sicer še zadleč ni edini vidnejši nasprotnik elektrifikacije avtomobilske krajine. Vse več govora o alternativah v obliki e-goriv je zadnje čase tudi na ravni Evropske Unije oziroma Evropskega sveta, ki je omenjeno področje obravnaval tudi v sklopu programa Fit for 55.
Preberite še: Pripravljeni za 55: Kakšna bo usoda alternativnih goriv v Evropi? Evropski poslanci so spregovorili, tudi o načrtih za Slovenijo
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj