Citroën Oli, ki močno spominja na legendarnega Hummerja, vsebuje obilico retro pridiha

29. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

Pri Citroënu ga oglašujejo kot električni avtomobil, ki ponuja zgolj tisto, kar naj bi kupci res potrebovali.

Citroën je znan po tem, da na vsakih nekaj let javnosti predstavi avtomobil ali pa vsaj koncept, ki nasprotuje vsem trendom v avtomobilski industriji. In če smo zadnja leta kaj takega nekoliko pogrešali (izjema je bil le novi mestni 'ultra malček' po imenu Ami), je čakanja konec. Komaj so pri Citroënu predstavili novo grafično podobo znamke, že je tu (napovedani) prvi avtomobil, ki na motornem pokrovu nosi nov logotip.

Tako kot so oblikovalci navdih za logotip našli v preteklosti, tako so tam našli tudi drznost, s katero je bil novinec oblikovan. Na prvi pogled s pokončnim vetrobranskim steklom in kupejevsko padajočo streho sicer močno spominja na koncept znamke Hummer z oznako HX, ki je bil predstavljen pred približno desetletjem in pol. A podobnost med obema avtomobiloma se na tej točki konča.

Če je velik in potraten ameriški terenec stavil na prestiž in je nagovarjal bogato klientelo, je Citroënov mestni križanec njegovo pravo nasprotje. Električni avtomobil naj bi namreč ponujal zgolj tisto, kar naj bi njegovi uporabniki med mestno vožnjo res potrebovali, hkrati pa pojem trajnosti dviguje na novo raven.

Oglate linije naj bi tako recimo pripomogle k temu, da med njihovo izdelavo nastane kar najmanj kovinskih ostankov. Motorni pokrov, streha in dno prtljažnika so narejeni iz recikliranega kartona in okrepljeni s plastiko, s čimer je avtomobil še nekoliko bolj trajnosten. Ob tem so šli pri Citroënu še korak naprej. Sprednja in zadnja stranska stekla, podaljški blatnikov in oba odbijača so simetrični, s čimer so postavili temelj za še nekoliko cenejšo proizvodnjo. Večina karoserijskih delov je sicer izdelanih iz plastike.

Prav tako posebna kot zunanjost je tudi notranjost avtomobila. Oblikovana, kolikor je le mogoče minimalistično, močno spominja na modela Dyane in 2CV. O velikih LCD zaslonih ni sledu, zgornji del armaturne plošče pa zaznamuje cev, ki deluje kot vmesnik radijskega sprejemnika, ponuja pa možnost povezljivosti s številnimi napravami. Infozabavni vmesnik je recimo vezan na pametni telefon. Stikal za upravljanje avtomobila je le za vzorec, še vedno pa ostajajo prisotni volanski obroč, klasična obvolanska stikala in pa stopalki za 'plin' ter zavoro.

Preberite še: Citroën pripravil novo revolucijo, po več kot 100 letih se vrača h koreninam

Velika posebnost avtomobila so tudi pnevmatike. Te so nameščene na 20-palčna platišča, narejena iz jekla in aluminijastega ležišča bočnice, izdelali pa so jih pri Goodyearju. Njihova posebnost je, da naj bi življenjska doba znašala kar 500.000 kilometrov. Ob tem bo mogoče, ko bo prvotnega dezena globine 11 milimetrov zmanjkalo, dvakrat vrezati nov profil. Vredno je omeniti, da pnevmatike niso namenjene pretirano obremenjujoči vožnji. Ne nazadnje bo Oli sposoben najvišje hitrosti 110 kilometrov na uro, kar kaže na to, da moči ni ravno na pretek.

Oli vsekakor velja za enega bolj zanimivih konceptov, žal pa ga najverjetneje ne bo mogoče videti v serijski proizvodnji. Citroën je že potrdil, da gre zgolj za koncept s poudarkom na trajnostnem razvoju, bo pa zato veliko elementov, ki jih vsebuje, nekoč našlo prostor v prihodnjih generacijah serijskih avtomobilov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol