Delež napak je v primerjavi z lanskim letom močno narasel.
Nemški avtomobilski trg predstavlja enega najbolj pomembnih, če ne kar najbolj pomembnega v Evropi. Nemčija namreč velja za največjo proizvajalko novih avtomobilov, hkrati pa tam vsak mesec kupca najde tudi največ novih vozil – številka vsak mesec krepko preseže 100.000 enot. A tudi v Nemčiji se pozna zmanjšanje proizvodnje novih vozil, ki smo mu priča zadnji dve leti, to pa posledično vodi v staranje tamkajšnjega voznega parka.
Če je še lani povprečna starost v Nemčiji registriranega vozila znašala 9,5 leta, se je zgolj v enem letu povečala za pol leta in znaša 10,1 leta. S tem je povprečna starost prvič presegla magično mejo desetih let. To se ne nazadnje pozna tudi pri številu okvar oziroma pomanjkljivosti, ki jih odkrijejo na tehničnih pregledih, kar ne na zadnje dokazuje tudi zadnje poročilo organizacije TÜV SÜD.
Preberite še: Le še danes z letno opremo: zaradi katerih prekrškov vas pozimi lahko oglobijo?
Če je še v predzadnjem obdobju delež vozil z resnimi okvarami, ki so jih odkrili na tehničnih pregledih, znašal 17,9 odstotka, se je v zadnjem obdobju (med julijem 2021 in junijem 2022) povzpel na 20,2 odstotka. To pomeni, da vsak peti avtomobil ni opravil tehničnega pregleda. Delež manjših pomanjkljivosti (na primer nedelujoča žarnica za osvetlitev registrske oznake in podobno) se je povečal za 1,6 odstotka na 10,7 odstotka.
Okvare svetil so skupaj z iztekanjem olja in težavami z osmi glavni vzrok za neuspešen tehnični pregled. Medtem ko okrog 130.000 vozil 'pade' na prvem pregledu zaradi okvare svetil, zaradi iztekanja olja potrebuje popravni izpit še dodatnih 45.000 vozil. Vzmetenje in okvare delov vpetja koles v prvih letih ne predstavljajo težav, so pa zato te komponente med najbolj problematičnimi pri okrog 10 let starih vozilih.
Pri TÜV SÜD so razkrili tudi to, kateri avtomobil velja za najbolj zanesljivega. To je Mercedes-Benz razred B, saj se na prvem tehničnem pregledu pokaže najmanj napak. Mercedesov enoprostorec velja za enega bolj zanesljivih avtomobilov tudi v kasnejših letih. Celo pri starosti devetih let (in povprečno prevoženih 90.000 kilometrih) namreč kar 89 odstotkov vozil še vedno opravi tehnični pregled.
Preberite še: Dolenjska kmalu z novo prometno pridobitvijo!
Podobno, a vendar nekoliko slabše se srednjeročno in kratkoročno obnesejo Honda Jazz, Mazda3 in Volkswagen Golf Sportsvan/Plus, pri katerih je delež vozil, ki ne uspejo prestati prvega pregleda, le nekje med dvema in tremi odstotki. Razred B je sicer na prvem mestu prehitel brata po imenu GLC, ki je tam dominiral zadnjih šest let. Najmanj zanesljiva je bila Dacia Logan, saj so na prvem tehničnem pregledu resnejše težave odkrili pri kar 11,6 odstotka vozil.
Pri TÜV SÜD sicer izpostavljajo tudi nekoliko slabše rezultate večjih vozil prestižnih znamk, kot so Mercedes-Benz razred E in podobni. Gre namreč za vozila, ki se uvrščajo v sredino lestvice zanesljivosti, kot glavni razlog za to pa pri organizaciji navajajo dejstvo, da gre za avtomobile, ki so precej bolj pogosto na cesti.
Če avtomobil razreda B v povprečju v devetih letih prevozi 90.000 kilometrov, jih večji brat razreda E v dve leti daljšem obdobju prevozi že kar 176.000. To pa je številka, ko se začenjajo pojavljati večje okvare – in večji stroški.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj