Romunska znamka pod Renultovim lastništvom doživlja izjemen preporod. Vodilni so se odločili, da je zdaj čas za dvig imidža. Z napovedjo tovarniške ekipe na vztrajnostnem reliju Dakar leta 2025! In to s kakšno ekipo …
Sporadična ugibanja o Dacii v motošportu se vlečejo že nekaj časa, navsezadnje je znamka poskusila tudi z razvojem lastnega dirkalnika za reli v razredu S2000, ki je propadel tik pred koncem razvoja. No, zdaj je očitno vendarle napočil pravi trenutek, da se Dacia, ki je ena najhitreje rastočih znamk v Evropi, dokaže tudi v motošportu in dvigne svojo prepoznavnost ter imidž tudi na globalni ravni.
Dakar si deli terenski in pustolovski DNK z Dacio
Šef znamke Danis le Vot je namreč najavil, da se Dacia samozavestno odpravlja na najbolj zahteven reli po brezpotjih (reli raid), torej na reli Dakar s svojo ekipo in dirkalnikom leta 2025. Le Vot sicer še ni razkril podrobnosti dirkalnika, ki bo očem javnosti na voljo v začetku leta 2024.
Povedal pa je, da se zahtevnega projekta Dacia seveda ne bo lotila sama, saj so zahteve vendarle preveč specifične, obremenitve dirkalnika prehude, logistika zahtevna. Znamka pa ima seveda premalo izkušenj, čeprav je v 'hiši' tudi Alpine, nekoč Renault Sport, ki ima kar precej znanja s področja motošporta, tudi relija.
Prodrive bo zasnoval dirkalnik
In zato so za partnerja pri snovanju dirkalnika in izvedbi izbrali britanski Prodrive, ki je poznavalcem relistične scene bolj znan kot dolgoletna tovarniška ekipa Subaruja v prvenstvu WRC, zadnja leta pa uspešno nastopajo tudi v reli raidih z lastno konstrukcijo dirkalnika Hunter v razredu prototipov T1+ (iz katerega so izdelali tudi cestno legalno verzijo za 1,6 milijona).
Sicer pa je tudi Hunter gnan s sintetičnim gorivom. Če lahko ugibam še dlje - nov SUV model Dacie, torej Bigster bi lahko posodil osnovne poteze, tehnika pa bo evolucija tistega, kar so pokazali pri Hunterju.
Zvezdniška zasedba - Loeb in Gutierrez
Le Vot je izdal le še, da bo dirkalnik poganjal motor na notranje zgorevanje, vendar s sintetičnim gorivom partnerja Aramco. In seveda je posadka potem kar nekako logično nadaljevanje te zgodbe. Prva posadka bo posebej zvezdniška, sploh za Dacio, ki je začetnik v motošportu. Za volanom ne bo namreč sedel nihče drug kot Seb Loeb, devetkratni svetovni prvak v reliju, ki s Prodrivom sodeluje že tri leta, s Hunterjem in sovoznikom Fabienom Lurquinom pa je na letošnjem Dakarju pristal na drugem mestu! Manjka mu torej še zmaga!
Španka Cristina Gutierrez bo s sovoznikom Pablom Moreno druga posadka, z Loebom pa se dobro poznata, saj sta tvorila mešano zmagovalno posadko tudi v prvenstvu električno gnanih dirkalnikov po brezpotjih, XTreme E, zdaj pa oba nastopata tudi v prvenstvu relikrosa. Zdaj 31-letna voznica je sicer še šestkrat nastopila na Dakarju, vendar še nikoli v kraljevski disciplini s prototipi T1+.
Preberite še: Od 1. januarja na avtocestah 150 km/h?
BONUS VIDEO: BMW M3 Touring - idealen družinski avto?