Romunska znamka pod okriljem Renaulta je danes ena najhitreje rastočih znamk v Evropi.
Romunska Dacia je kot znamka še eden izmed primerov, ko so se nekdanje socialistične oblasti odločile v lastnih državah – podobno kot v Rusiji z Lado in v Jugoslaviji z Zastavo – ustanoviti lastno avtomobilsko znamko, s katero bodo pomagale državljanom priti do lastnega avtomobila. Izmed vseh teh treh znamk pa je Dacia danes verjetno v najboljši kondiciji, saj je njena forma neprimerljiva tisti, ki jo je imela kadarkoli v času lastništva države.
Preberite še: Novo v Sloveniji: Več prostora za to ceno ne dobite nikjer!
Renault je namreč v začetku tisočletja poskrbel za njen preporod, ki pa očitno še zdaleč ni končan. Dacia namreč pripravlja vedno nove modele, eden najtežje pričakovanih pa je srednje velik križanec z imenom Biggster. A pred dnevi je bilo v tovarni v romunskem mestu Mioveni, kjer stoji Daciina tovarna prešerno zaradi povsem drugačnih razlogov. Iz proizvodnega traku je namreč zapeljal že 10-milijonti izdelani avtomobil, Dacia Duster.
Največ zaslug Sanderu
Gre seveda za pomemben mejnik v razvoju znamke, še posebej ob dejstvu, da je bila polovica vozil izdelana zgolj v zadnjih osmih letih, kar zgolj kaže na to, da je njena rast v zadnjih letih še vedno izredno močna. Še več, znamka Dacia že predstavlja pomemben delež v prodaji skupine Renault, v zadnjem obdobju pa odločno pomaga k temu, da rezultati skupine zaradi pomanjkanja polprevodnikov niso tako slabi, kot bi sicer lahko bili.
Največja zasluga za te rezultate gre sicer modelu Sandero, ki predstavlja več kot četrtino celotne prodaje v zgodovini podjetja Dacia. V klasični izvedbi in izvedbi Stepway (ki predstavlja vrh ponudbe) je prepričal 2,6 milijona kupcev. Z 2,3 milijona prodanimi primerki je na drugem mestu Dacia 1300, izdelana na osnovi Renaulta 12, ki je bila v proizvodnji kar 35 let, tretja pa je Dacia Duster, ki je doslej v dveh generacijah prepričala okrog 2,1 milijona kupcev.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del