Novo v Sloveniji: Več prostora za to ceno ne dobite nikjer!

30. 3. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Novi Jogger je spretna mešanica večih avtomobilskih segmentov - in ravno to je posebnost te Dacie. Malce je SUV-ja, malce klasičenga kombija in celo malce že odpisanega velikoprostorca.

O Joggerju je bilo sicer že kar nekaj povedanega in napisanega, tudi v AM, zdaj pa je najnovejša Dacia tudi v Sloveniji. Največja neznanka je torej razkrita - za dobrih 15 tisočakov je namreč mogoče kupiti najcenejšo verzijo (najdražja velja kakšne štiri tisočake več). To pomeni, da za ta denar dobite sodoben in 4,55 metra dolg družinski avtomobil, v katerega lahko spravite za dobrih 700 litrov prtljage, kar je seveda rekordna vrednsot.

Imate večjo družino? Vozite kdaj pa kdaj več potnikov? Pri Dacii vas z veseljem postrežejo – Jogger je namreč njihov edini sedemsedežnik (ne pa prvi – če se spomnite Lodgyja). Če si to zaželite in ste pripravljeni doplačati zmernih 900 evrov za zadnjo klop oziroma dodatna dva sedeža. Prtljažnik  s 160 litri je potem seveda bistveno manjši, toda hej – vsega pač ne morete imeti na borih 4,55 metra!  

Trenutno dva motorja, hibrid prihaja

Jogger je razen po obliki tudi po genski zasnovi soroden Sanderu, saj oba uporabljata koncernsko platformo CMF-B, namenjeno manjšim modelom (na primer tudi Renaultovem Cliu), s tem pa so dosegli tudi bistven prihranek pri teži, saj je s 1200 kilogrami to lahek avtomobil. Posledica tega je tudi energetska učinkovitost. Zato Joggerja poganjata zdaj le dva (sorodna) motorja. Gre za litrski trivaljnik, pri katerem prvi zmore 82 kW (110 KM) in drugi, ki lahko deluje tudi na plin LPG (Eco-G), pa 74 kW (100 KM, z nekjakilovatnim defictom, ko je v uporabi plin). Gre za bivalenten model, saj ponuja rezervoar za plin s 40 litri in za bencin s 50 litri, kar pomeni, da lahko teoretično prevozite več kot 1000 km.

Del cenovne prijaznosti gre seveda tudi na račun omejene ponudbe pogonskih sklopov. Zato boste zaman iskali elektrifikacijo, dizla, samodejni menjalnik ali morda celo štirikolesni pogon. Ki bi pristojal robustnosti zunanjega izgleda, 16 palčnim pnevmatikam z visokimi bočnicami in dovolj spodobnih 20 cm oddaljenosti 'trebuha' od tal (seveda ob neobremenjenem vozilu).

Na voljo sta torej bencinski in plinski pogon in ročni šeststopenjski menjalnik, ki poganja prednji kolesi. Edina opcija, za katero je znano, da še prihaja, je znan hibridni pogon iz Clia, ki bo na trgu leta 2023, to pa je tudi prva možnost, da si omislite Joggerja s samodejnim menjalnikom. Ne sprašujte za ceno, je še predaleč - samozavestno pa pravijo, da bo najcenejši sedemsedežni polni hibrid na trgu. Počakajmo!

Poudarjeno udobje, uporabna tretja vrsta

Sebemsedežnika sem si zaželel za prvi kratek vozni preskus, saj me je ob tem, kako so stlačili sedem sedežev v tako kompakten avto zanimalo tudi, kako bi lahko teoretično sedeči in tudi, kaj to pomeni izza volana. Zanimivo je že, da tudi najtežja verzija s dodatno sedežno vrsto tehta komaj kaj več od 1200 kilogramov (tretja klop doda manj kot 30 kg, s tem pa pridejo tudi večji diski spredaj), kar je impresivno. In zato motorček z litrom prostornine res nima nekega garaškega dela, oglaša se s tistim značilnim grlenim glasom, vleče zlagoma in pridno, za kaj več pa seveda rabi vsaj dobrih tri tisoč vrtljajev, tudi kakšnega več.

Ampak tale Dacia je namenjena potovanju bolj kot zavojem, zato je podvozje razveseljivo udobno (na srečo tudi z višjimi in bolj mehkimi boki pnevmatik) in brez težav pobira grbine. Se je pa treba sprijazniti tudi z nekaj več nagibanja in precej posrednim volanskim mehanizmom. Ampak sedi se spodobno, prostornost je razveseljiva, izdelava in materiali pa po mojem občutki celo nekaj nad pričakovanjem glede na ceno. In naposled – je zadnja klop uporabna? Celo presenetljivo, saj sem lahko vstopil dokaj enostavno, nisem sedel na tla (kot marsikje) in med sedenjem tudi nisem grizel svojih kolen. Nad glavo pa je tudi še ostalo nekaj centimetrov prostora. In ta način stopničastega sedenja  je tudi značilnost Joggerja, saj že druga vrsta sedi nekaj nad prvo (celo 55 mm), zadnja pa še 25 mm višje.  

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja