Dacia Spring zasijala, postala je najbolj okolju prijazen avtomobil

Hkrati se je na istem testu na vrh lestvice med neelektrificiranimi modeli uvrstila Toyota Aygo X.

Dacia Spring zasijala, postala je najbolj okolju prijazen avtomobil (foto: Dacia) Dacia
29. 8. 2022

Dacia Spring velja za najcenejši serijski in električno gnani avtomobil na tržišču, kar je že samo po sebi podatek vreden omembe. To so pri Dacii dosegli s precej kompromisi, saj gre za avtomobil, ki ponuja je le najnujnejše varnostne elemente in dodatke za udobno vožnjo po mestu. Za takšno uporabo je namreč tudi zasnovan. Rezultati zadnjih testov pravzaprav kažejo na to, da je tam skoraj popoln.

Preberite še: Ta križanec ima oznako C5, a ne pripada znani francoski znamki

V zadnjem krogu testiranj Green NCAP, kjer komisarji preverjajo energetsko učinkovitost novih avtomobilov je namreč Daciin avtomobil – čeprav gre v bistvu za predelavo v osnovi bencinsko gnanega Renaulta Kwid, izdelanega na Kitajskem – dosegel skoraj popoln rezultat; 9,9 točke izmed 10 možnih točk. To je številka, ki se ji doslej ni približal še noben avtomobil v (kratki) zgodovini omenjenih testov.

Kot so ugotovili pri organizaciji Green NCAP Spring zaradi električnega pogona med vožnjo v zrak neposredno ne izpušča škodljivih emisij, zaradi česar so mu v tej kategoriji namenili vse točke. Enako velja tudi za izpuste toplogrednih plinov od proizvodnje avtomobila naprej, saj naj bi bila slednja prav tako okolju manj škodljiva zaradi nizkih izpustov CO2. Je pa zato avtomobil izgubil 0,2 točki zaradi nekoliko višje porabe na avtocesti. Ta je znašala 23 kilovatnih ur, kar je ob 26,8 kilovatne ure veliki bateriji vsekakor previsoka številka.

Sicer pa so zadnja testiranja prinesla tudi najboljši rezultat v zgodovini med bencinskimi avtomobili. Dosegel ga je Toyota Aygo X, ki se je še posebej dobro obnesel pri visokih temperaturah in na avtocesti, kjer je dosegel kar 8 oziroma 8,1 točko izmed desetih mogočih izpuste škodljivih plinov. Povprečno se je obnesel tudi pri energetski učinkovitosti, kjer je dosegel šest točk od desetih (poraba se je gibala med tremi in sedmimi litri). Na področju izpustov toplogrednih plinov je dobil 4,8 točke, razlog pa so predvsem visoki izpusti CO2 med proizvodnjo in uporabo. Skupno je tako osvojil tri zvezdice izmed petih.