Dieselgate: nemška znamka naj bi uporabljala kar osem ilegalnih naprav! Ali pač?

8. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Mnenje o ustreznosti sistemov pa se očitno krešejo tudi na najvišji ravni.

Afera dieselgate, ki je pred dobrimi šestimi leti izbruhnila v Nemčiji je sprva slabo luč vrgla zgolj na koncern Volkswagen, kasneje pa se je izkazalo, da se nedovoljenih praks na področju (navideznega) zmanjševanja škodljivih izpustov poslužujejo tudi drugi proizvajalci. In očitno so z goljufivimi praksami navkljub strogemu nadzoru avtomobilski proizvajalci tudi po izbruhu afere še nadaljevali – med njimi je očitno tudi Mercedes-Benz.

Nemška organizacija Deutsche Umwelthilfe je tako v petek razkrila informacijo, da je omenjena avtomobilska znamka tudi v letu 2016 nadaljevala z nedovoljeno prakso. Po njihovih podatkih naj bi goljufive prakse uporabljali pri razredu E, opremljenem s šestvaljnim dizelskim motorjem z oznako OM642. Omenjen motor je bil vgrajen v avtomobile z oznako E350d.

KBA drugačnega mnenja

V omenjenem avtomobilu naj bi se tako nahajalo šest naprav, namenjenih goljufanju pri meritvah škodljivih izpustov: dve, ki sta vgrajeni v sistem za recirkulacijo izpušnih plinov in pa kar šest, vgrajenih v sistem za selektivno katalitično redukcijo. Po poročanju Felixa Domkeja, specialista za avtomobilsko programsko opremo, ki ga je najela ameriška odvetniška pisarna Milberg naj bi avtomobil namreč v realnosti v zrak izpuščal kar 500 odstotkov več izpustov, kot je to dovoljeno.

Preberite še: AdBlue – z vodo zmešana sečna kislina, ki pripomore k čistejšim izpuhom

Med spornimi procesi naj bi bilo tudi dovajanje manjše količine sečne kisline, ki naj bi jo sistem dovajal v SCR katalizator od predvidene. Gre namreč za tekočino, ki občutno zmanjša izpuste dušikovih oksidov v ozračje in velja za tehnologijo, ki je v zadnjem desetletju močno pripomogla k očiščenju dizelskih izpustov.

Očitno pa Mercedesovi avtomobili vendarle niso tako škodljivi, kot si želijo prikazati nekateri. O obstoju omenjenih naprav naj bi bila namreč obveščena tudi KBA, zvezna agencija za transport v Nemčiji, ki je sprožila postopke proti Volkswagnu v zvezi z afero iz leta 2015, pri čemer pa KBA po poročanju časnika Automobilwoche meni, da ne gre za nelegalne naprave.

Na obtožbe so se sicer že odzvali tudi pri Mercedesu (kjer so pred časom lastnikom vozil celo ponudili subvencije za nadgradnjo starih dizlov) in v izjavi za britanske medije potrdili, da kompleksen sistem za čiščenje izpustov ne vsebuje sistemov za goljufanje pr njihovih meritvah.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja