Danes se izteče rok za dokončno dobavo celotne opreme za nadzor vinjet.
Konec minulega meseca smo pri Avto magazinu razkrili, da le nekaj dni pred popolno vzpostavitvijo sistema elektronskih vinjet v Sloveniji DARS po neuradnih informacijah še ni v celoti vzpostavil obljubljenega sistema. Za njegovo postavitev je bilo sicer odgovorno slovaško podjetje Skytoll, na DARS-u pa so nam tedaj zagotovili, da sistem že deluje, da pa ne bodo razkrivali taktik dela njihovih nadzornikov, prav tako pa ne tudi drugih podrobnosti.
Na nadaljnja vprašanja se na DARS-u po objavi članka niso odzivali, da nadzor še ne deluje v celoti kot bi bilo potrebno pa se je kazalo na več področjih. Tako smo opazili pogostejše obvoze preko počivališč na avtocestah, kjer so potekali fizični nadzori vinjet, da sistem ne deluje pa so uspeli potrditi tudi policisti na terenu.
Preberite še: Elektronska vinjeta po mesecu dni od torka obvezna za vse, sistem pa že kaže prve luknje! DARS molči
Po poročanju portala 24ur pa je sedaj postalo jasno, da sistem v začetku februarja vendarle še ni bil povsem delujoč. DARS je namreč doslej po poročanju omenjenega portala vzpostavil le delovanje dela prenosne in ročne opreme za preverjanje elektronskih vinjet, medtem ko naj bi bila stacionarna oprema in del mobilne opreme dobavljen do danes, v nedeljo, 27. februarja, ko poteče pogodbeni rok. Ali je bila dobava izpolnjena, bo jasno v prihodnjih dneh.
V zvezi z (ne)delovanjem sistema ter aplikacije za nakup vinjete in ali o so bili o tem obveščeni smo sicer povprašali tudi na Policiji, Ministrstvu za infrastrukturo in pri informacijskem pooblaščencu, pri čemer so se na poizvedbe zaenkrat odzvali zgolj v uradu Informacijskega pooblaščenca. Tam namreč že pregledujejo delovanje zgoraj omenjene aplikacije.
Na papirju možnosti nadzora
So pa na uradu pojasnili, da niso seznanjeni z željo DARS-a po tem, da bi želeli za nadzor vinjet uporabljati policijsko bazo podatkov. Ob tem so pojasnili, da bi bilo takšno povezovanje z njihovega vidika nedopustno.
„V Zakonu o cestninjenju členi 46, 46.a in 46.b namreč določajo, da lahko zaradi zagotovitve cestninjenja, opravljanja nadzora nad njim in izvedbe postopka o prekršku upravljavec cestninskih cest pridobi podatke iz registra prebivalstva, evidence registriranih vozil in Poslovnega registra Slovenije o zastopnikih pravnih oseb, ne pa torej iz policijskih evidenc. Povezovanje zbirk v javnem sektorju terja posebno pravno podlago glede na določbe 84. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov,“ pojasnjujejo na Uradu.
Evidenca registriranih vozil sicer vsebuje vse podatke o posameznem vozilu, ki morajo biti navedeni na izdanem prometnem dovoljenju in registraciji, podatke o lastniku vozila ali osebi, na katero je vozilo registrirano, podatke o tehničnih pregledih, obveznem zavarovanju in druge podatke, kar sicer v teoriji omogoča dostop do potrebnih podatkov, ni pa nujno da takojšnjega. A kot rečeno na DARS-u taktike nadzora ne želijo razkrivati
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj