Rezultati veljajo za Veliko Britanijo, a naj bi podobno veljalo tudi drugod.
Elektrika je po mnenju številnih gorivo, ki bo poganjalo avtomobile že čez dobro desetletje. Tako narekuje Evropska unija (ki sicer v zadnji verziji programa Fit for 55 še dopušča nekaj manevrskega prostora za spremembe), po mnenju številnih in po nekaterih raziskavah pa naj bi bila takšna tudi volja ljudstva.
Ob tem pa se seveda postavlja vprašanje, kako bo to vplivalo na avtomobile, ki so že na cestah, še posebej na tiste, ki so na cestah že desetletja. Jasno govorimo o starodobnikih. Teh je tudi na naših tleh kar nekaj, seveda pa je kultura starodobnih avtomobilov dobro razvita tudi drugod po Evropi.
Preberite še: Izpolnite glasovnico in nam pomagajte izbrati Slovenski avto leta 2023!
Bogato dediščino na tem področju imajo tudi Britanci, kjer se je ob tolikšnem številu klasičnih avtomobilov, kolikor jih premorejo, dodobra razvilo tudi področje predelav klasičnih avtomobilov v električne. Enega takšnih smo pred časom tudi zapeljali, povezavo do testa lahko najdete nekoliko nižje.
Toda ali so predelave klasičnih avtomobilov, ko vozilom termične motorje nadomestijo z električnimi, resnično rešitev, ki si jo ljubitelji želijo? Kot ugotavljajo pri podjetju Footman James, specializiranem za zavarovanje klasičnih avtomobilov, ni tako.
V nedavni raziskavi so ugotovili, da bi kar 76 odstotkov njihovih klientov raje uporabljalo sintetična goriva, kot da bi avtomobile dalo predelati na elektriko. Skoraj polovica jih že čuti pritisk zaradi vse hujših pozivov k elektrifikaciji. Svoje doda tudi vse manjša ponudba goriva E5, ki ima večje oktansko število kot E10 (sestavljeno iz večjega deleža biogoriva) in je bolj primerno za starejša vozila.
Preberite še: Ekskluzivno: zapeljali smo klasičnega Porscheja, ki pod motornim pokrovom skriva presenečenje
Mnenju anketirancev se pridružuje tudi organizacija Historic and Classic Vehicles Alliance, ki skrbi za dolgotrajno ohranjanje klasičnih avtomobilov na britanskih cestah. Tudi tam menijo, da je uporaba sintetičnih goriv najboljša dolgoročna rešitev za ohranjanje starodobnikov na cestah.
Tako kot pri novih električnih avtomobilih bi bilo namreč tudi pri klasikih treba vozila opremiti z baterijskimi sklopi. To pa seveda pomeni ogljični odtis, ki ga starodobniki ob majhnem številu letno prevoženih kilometrov ob uporabi termičnih motorjev nikoli ne bi dosegli.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj