Trenutno število polnilnic še zdaleč ne dosega števila polnilnic, ki bi ga ob trenutnih prodajnih trendih morali doseči čez osem let.
Električni avtomobili so v minulem letu dosegli velik mejnik. Njihova prodaja je v Evropi namreč prvič v zgodovini presegla prodajo avtomobilov z dizelskimi motorji, z izključno električnim pogonom pa je bil pravzaprav opremljen kar vsak peti nov avtomobil, prodan v Evropski Uniji. Prodaja dizlov naj bi medtem padla na vsega 18 odstotkov, zanemarljiv delež pa so dosegli klasični oziroma priključni hibridi.
Preberite še: Električne polnilnice v večstanovanjskih stavbah - Kdaj lahko pričakujemo spremembe?
S porastom prodaje električnih avtomobilov, ki bodo glede na trenutne trende v prihodnjih letih predstavljali še večji del celotne prodaje novih vozil pa se seveda postavlja vprašanje električnih polnilnic. Trenutno število vseh vrst javnih in zasebnih polnilnic bo namreč že kmalu le stežka zadostilo vse večjim potrebam električno gnanega prometa.
Niti na četrtini (bodočih) potreb
Po ocenah podjetja Ernst&Young naj bi tako v Evropi že do leta 2030 potrebovali kar 65 milijonov polnilnic za električne avtomobile. Glavnino tega, 55,88 milijona naj bi predstavljale domače polnilne postaje. Javnih obcestnih polnilnic naj bi bilo na drugi strani najmanj, 2,33 milijona, preostali delež pa bodo predstavljale polnilne postaje na delovnih mestih oziroma priljubljenih lokacijah, kot so hoteli v turističnih središčih, garažne hiše in podobno.
A potrebe po javnih polnilnicah bodo hitro naraščale tudi po letu 2030. Že do leta 2035, ko naj bi bila v Evropi po trenutnih napovedih končana prodaja novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem (oziroma motorji, ki oddajajo škodljive emisije), bo namreč Evropska Unija potrebovala kar 130 milijonov polnilnic.
Od teh številk pa smo danes še zelo oddaljenih. Po podatkih BloombergNEF je namreč danes po Evropi razpršenih le kakih 445.000 javnih polnilnic, kar pomeni, da bo v prihodnjih letih na tem področju potrebno postoriti še precej. Prav zato pa se na mestu zdi pomisleki o čim hitrejši elektrifikaciji evropskega voznega parka, h kateri spodbujajo nekateri poslanci v Evropskem parlamentu.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem