Evropski avto leta 2021: zmagovalca odločil pogonski sklop

Letošnji izbor, ki je situaciji navkljub tudi tokrat potekal v ženevskem Palexpu je minil v znamenju mestnih avtomobilov.

Evropski avto leta 2021: zmagovalca odločil pogonski sklop (foto: Car of the Year) Car of the Year
1. 3. 2021

Izbor za Evropski avto leta je v minulih letih veljal za uvod v prvi veliki avtomobilski salon v letu, tistega v Ženevi. Ta pa je zaradi znanih razlogov (enakih kot lansko leto) tudi letos odpadel. Ne glede na to pa je žirija iz 22 evropskih držav tudi letos opravila svoje delo ter v razstaviščnem centru Palexpo v Ženevi razglasila dobitnika lastkavega naziva za Evropski avto leta. Gre sicer za enega izmed tekmovanj z najdaljšo tradicijo, saj poteka že vse od leta 1964.

Tako kot lansko leto pa je tudi letos zmago slabil predstavnik B segmenta in tako je krono najboljšega po mnenju 59-članske strokovne komicije Peugeot 208 predal naprej Toyoti Yaris. Slednja je namreč osvojila 266 točk in tako suvereno premagala konkurenco. Na drugo mesto se je namreč uvrstil Fiat 500 Electric z 240 točkami, tretji pa je bil Cupra Formentor z le eno točko manj. Za Formentorjem so se nato zvrstili še Volkswagen ID.3 (224 točk), Škoda Octavia (199 točk), Land Rover Defender (164 točk) in pa Citroën C4 (143 točk). Letošnja zmaga je sicer šele prva za Toyoto v zgodovini izbora. 

Hvale na račun zmagovalca ni manjkalo

Kot pojasnjujejo organizatorji izbora in žiranti je bil ključni faktor, ki je Yarisu prinesel zmago njegov hibridni pogonski sklop, sestavljen iz 1,5-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja, ki je v primerjavi s tistim v prejšnji generaciji modela Yaris še precej bolj varčen, hkrati pa tudi bolj zmogljiv. Ob tem so pohvalili še prostorno kabino in prtljažni prostor ter vozno dinamiko, ki jo avtomobil ponuja. O novi Toyoti Yaris si sicer lahko nekaj več preberete tudi v aktualni številki revije Avto Magazin, kjer smo z njo pripravili daljši test.

Izbora pa se je v imenu Slovenije tudi letos udeležil Sebastjan Plevnjak, ki pa s svojo odločitvijo ni sledil izboru večine. 25 točk, kolikor jih je moral razdeliti med sedmerico kandidatov je namreč razdelili v naslednjem vrstnem redu: 10 točk je namenil Cupri Formentor, po štiri sta prejela Toyota Yaris in Fiat 500 Electric, tri točke je osvojil Land Rover Defender, dve Citroën C4, po eno pa sta si prislužila Škoda Octavia in Volkswagen Golf.

Preberite še: