Minilo je 25 let, odkar so pri Fiatu predstavili Multiplo, enega najbolj nenavadnih avtomobilov tistega časa.
Multipla je s svojo izstopajočo zunanjostjo in inovativno notranjo arhitekturo takoj vzbudila radovednost tako splošne javnosti kot strokovnjakov iz avtomobilske industrije. S svojo ureditvijo notranjosti je razbila stereotip, da sta v avtomobilih v eni vrsti lahko samo dva sedeža, kajti zasnovana je bila po konceptu 3+3, torej skupaj šest sedežev, ki so bili razporejeni v dve vrsti.
To je pomenilo oblikovanje karoserije okoli šestih potnikov, ki sedijo v dveh vrstah, in njihove prtljage ter upoštevanje udobja. Celotna oblika je bila razdeljena na dva »modula«: kratko in poenostavljeno osnovo, ki jo prekriva visok in velik obraz. Elementa sta na sprednji strani vidno združena z nekakšnim ukrivljenim trakom, narejenim za namestitev luči, mehanizmov za brisalce vetrobranskega stekla in vložka filtra za cvetni prah.
Posebno pozornost si zasluži razporeditev prednjih luči na različne ravnine, saj delno daje sprednjemu delu zabaven videz. Trije pari okroglih luči, nameščenih na različnih višinah, so vgrajeni tako, da najbolje osvetlijo cesto: meglenke v odbijaču, kratke luči v maski in dolge luči v ukrivljenem pasu blizu vetrobranskega stekla. Izstopajo tudi zadnje luči, medtem ko stranska okna zagotavljajo dobro vidljivost navzven. Multipla je bila deležna ene same osvežitve, s katero so ji polepšali sprednji del.
Modularnost sedežev, ki jih je mogoče zložiti in popolnoma odstraniti, omogoča pridobitev do 1.900 litrov (merjeno do strehe) prtljažnika. Poleg tega je bila notranja prostornina vozila z več kot 3 kubičnimi metri najboljša v segmentu. Multipla je bila praktičen avtomobil za potovanje s prijatelji, vozilo za prosti čas, ki omogoča prilagajanje števila sedežev številu potnikov (trije, štirje, pet ali šest), ves preostali prostor pa se porabi za prevoz predmetov. Je vozilo, v katerem se lahko peljejo trije ljudje, prosti prostor na popolnoma ravnih tleh pa namenijo dolgim ali težkim predmetom. Multipla se je lahko spreminjala glede na potrebe in od časa do časa prevzela konfiguracijo karavana, enoprostorca, limuzine ali kombija.
Sedeži, razporejeni v dve vrsti, so omogočali izkoriščanje prostornega prtljažnika. Vsi so imeli nastavljiv naslon; zadnje je bilo mogoče zložiti in tako povečati prtljažni prostor ali jih odstraniti, ali namestiti v različne položaje, da se poveča prostornina tovora. Osrednji zadnji sedež je prispeval k udobju potnikov zadaj, saj je bil pomičen in se je lahko zložil v mizico. Namesto osrednjega sedeža v prvi vrsti je bilo mogoče namestiti omarico s predali za shranjevanje, vključno s prostornim hladilnikom, ki ga napaja baterija avtomobila.
Horizontalna postavitev armaturne plošče je bila videti kot delovna površina, kjer so različni ukazi, številčnice in orodja organizirani po strogo racionalnih merilih. Upoštevani so bili pogostost, s katero se uporabljajo, razdalja za enostavno branje in njihove komplementarne ali analogne funkcije. Merilnik hitrosti je bil v bistvu nameščen na površini armaturne plošče, rahlo desno od volana in je bil obrnjen proti vozniku.
Multipla iz leta 1998 je bila opremljena s štirimi motorji, tradicionalnim motorjem 1.6 Torque 16v 76 kW (103 KM) in 1.9 JTD 85 kW (115 KM), ki sta zagotavljala nizko porabo goriva. Poleg tega je bila Multipla že ekološko ozaveščena in je vključevala dve posebej »čisti« verazličice v kombinaciji z 1.6 "Natural Power" 68 kW (92 KM): samo metan "blupower" in dvogorivna različica "bipower" na metan in bencin.
Nenazadnje je bil leta 2000 predstavljen bencinski in električni motor Multipla Fiat Hybrid Power, ki je bil izdelan v nekaj modelih za projekt Athena v Neaplju. Multipla je ponujala tudi številne varnostne sisteme in naprave od ABS do ESP, šest zračnih blazin, senzorje, ki modulirajo uporabo zračne blazine glede na težo in maso potnika. Poleg tega so bile na voljo tudi okenske varnostne zavese vreče, ki se spuščajo vzdolž oken in tako varujejo glave potnikov v primeru bočnega trka. Poleg tega je bila leta 2004 Multipla prvo vozilo v skupini Fiat, ki je sprejelo zvočnik s tehnologijo Bluetooth, vgrajeno v armaturno ploščo.
Preberite še: Lancia je končno razkrila malce več!
BONUS VIDEO: To so skrite slabosti (in prednosti) električnih avtomobilov!
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"