Ko bo poleti na naše ceste zapeljal prenovljeni križanec Puma, boste v pnudbi zaman iskali 1,5 litrski stroj, ki je poganjal športno verzijo ST. Oznaka sicer ostaja, toda ...
Ja res je - Puma ST kot ste ga poznali, je še eden od modelov, ki se bo moral posloviti (obrazložitve pri Fordu ne navajajo). Toda pri Fordu, kjer še vedno negujejo nekaj svojih športnih modelov, niso povsem obupali. Poleg dveh znanih verzij litrskega trivaljnika Ecoboost s 92 kWE (125) in 114 kW (155 KM) bo zdaj za model ST (spolnim imenom ST Powershift) skrbel obdelan 1,0 Ecboost s 118 kW (160 KM), ki v funkciji oberboosta zmore do 125 kW (170 KM). Ni slabo, ampak seveda daleč od 200 konjev, kolikor je zmogel predhodnik ...
Trije motorji - toda vsi litrski
No, treba je še reči, da so zdaj vsi pogonski stroji blagohibridizirani s 48V sistemom in pogonskim zaganjačem, ki pomaga ob pospeševanju, hkrati pa regenerira in tako pomaga zniževati porabo. Poleg ročnega menjalnika je tu še vedno tudi samodejni Poweshift. Pri Fordu pa zanekrat niso podali še nobenih številk zmogljivosti ali porabe.
Več novega v notranjosti
Oblikovalci se zunanjosti skorajda niso dotikali, malce je spremenjena maska, tam je zdaj tudi logotip, krom pa se je poslovil. Tudi svetlobni podpis v žarometih je drugačen. Precej več je novega v notranjosti. Povsem nov in večji (12 palcev, prej 8) je osrednji infozabavni zaslon, ki je integriran v armaturno ploščo in zdaj so na njem skoraj vsa fizična stikala, tudi tista za klimatsko napravo, podpira pa ga nov sistem Sync4 (menda dvakrat hitrejši). Vanj pa je vgrajena kot glasovna pomočnica tudi Alexa, ki pomaga krmiliti določene parametre vozila.
Preberite še
Reportaža: Ford Puma Vivid Ruby Edition - Puma, beli kamen in rdeče vino
Nekaj večji je tudi zaslon pred voznikom, ki meri zdaj 12,8 palca in ima prenovljeno grafiko. Omogoča pa tudi povezljivost 5G. Nov je še volanski obroč s prirezanim dnom, dodali pa so še drsni naslon za komolce.
Nadgrajeni asistenčni sistemi
Asistenčni sistemi so prenvoljeni in nadgrajeni. Tako na primer inteligentni tempomat zdaj deluje v sovpregi s hitrostnimi omejitvami in se zmore bolj mehko in gladko odzivati na spremembe na cesti. Nov je še 360 stopinjski pregled nad vozilom in opcijski matrični LED žarometi z integrirano funkcijo osveljevanja v zavoju.
Pri motorjih kot rečeno nič posebaj novega, razen da gre le za litrske verzije trivaljnika. Pri Fordu sicer tudi za ST Powershift obljubljajo poseben izgled in podvozje, ampak natančnih podatkov o tem še ni. Proti koncu leta pa prihaja še električno gnana Puma z oznako Gen-E.
Kljub zgodnji najavi, pa bo prenvoljena Puma zapeljala v Slovenijo šele ob koncu poletja, predvidoma avgusta.
Preberite še