Gordon Murrayjev prihajajoči avtomobil dobiva vsebino

24. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

"Zadnji analogni avtomobil" bo na ceste zapeljal čez dve leti in prinesel kar nekaj presežkov.

Razvoj novega in od uveljavljenih avtomobilskih znamk popolnoma neodvisnega superšportnega avtomobila je dandanes že skorajda nemogoča naloga. Razen za posameznike/podjetja z velikimi finančnimi zmožnostmi na eni strani, ali pa imena, kot je Gordon Murray na drugi. In čeprav je britanski inženir že pred dvema letoma napovedal prihod povsem novega avtomobila, ki pa ga še vedno ni na cestah, projekt nikakor še ni obstal. Nasprotno, vstopil je v novo pomembno fazo – razvoj motorja.

Pri tem je potrebno izpostaviti dejstvo, da je Gordon Murray tudi po več kot petih desetletjih v avtomobilskem svetu ostal še vedno trdno prepričan, da mora imeti pravi superšportni avtomobil, kakršen je bil nenazadnje tudi 'njegov' McLaren F1, atmosfersko polnjen (bencinski) motor. Takšnega bo zato imel tudi njegov prihajajoči avtomobil, T.50, za katerega pravi, da bo »zadnji analogni superšportnik na svetu«.

Obljublja več rekordov

Pred dnevi so se torej začela testiranja novega motornega sklopa. 3,9 litrov prostornine bo ponujalo 12 valjev, njegova moč bo znašala 650 'konjev' oziroma 477 kilovatov oziroma kar 167 'konjev' na liter prostornine – več kot pri kateremkoli drugem atmosfersko polnjenem avtomobilu – zahvala za to pa gre visokemu številu motornih vrtljajev. Motor se bo namreč vrtel vse do 12.100 vrtljajev na minuto (v videu pa celo nekoliko višje), kar je še eden od mejnikov, ki ga doslej ni dosegel noben cestni avtomobil. Tudi zato razvoj motorja poteka počasi in premišljeno, na spodnjem posnetku pa je moč videti  in slišati le četrtino končnega motorja.

Za razvoj motorja razumljivo ni poskrbel Murray sam, temveč je to nalogo zaupal podjetju Cosworth. Britanski specialisti za visokozmogljive motorje so bili brez dvoma prava izbira, saj so nedolgo tega razvili še en nekoliko večji in zmogljivejši 12-valjni agregat, ki je svoj prostor našel v zadku Astona Martina Valkyrie. V primeru Murrayjevega T.50 bodo morali izdelati 125 takšnih sklopov. Toliko avtomobilov (25 dirkalnih in 100, namenjenih uporabi na cesti) bo namreč britanski avtomobilski strokovnjak leta 2022 ponudil svojim kupcem.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja