Po zadnjih incidentih se poraja vprašanje, ali je potovanje z Jadrolinijo še varno? To je pregled nesreč hrvaške družbe

Oktobra bo minilo petnajst let od spektakularne nesreče trajekta Marko Polo, ki je nasedel na kornatskem otočku Sit.

Na Hrvaškem se je po nesreči s padcem dovozne rampe trajekta Lastovo, v kateri so življenje izgubili trije mornarji, pred dnevi zgodila nova nesreča na trajektu Jadrolinije. Med pristajalnim manevrom v Supetru na otoku Brač je nenadoma padla vstopna ploščad trajekta Mljet, vozila in potnike so izkrcali prek druge ploščadi,v nesreči pa ni bilo poškodovanih.

Preberite še:

Sredi avgusta se je zgodila tudi okvara na rampi trajekta Tin Ujević, konec julija pa se je na poti od Splita proti otoku Korčula pokvaril trajekt Oliver, ki je nato nekaj ur stal na morju. Že druga pomorska nesreča v kratkem času v hrvaški javnosti in politiki sproža vprašanje kaj gre narobe oziroma ali so trajekti Jadrolinije, ki so skupaj z drugimi plovili povprečno stari 28 let, sploh še varni.

Po zadnjih incidentih se poraja vprašanje, ali je potovanje z Jadrolinijo še varno? To je pregled nesreč hrvaške družbe
profimedia

Pester seznam nesreč

Zgodovina pomorskih nesreč plovil Jadrolinije še zdaleč ni brez resnih incidentov. Oktobra 2006 se je zgodila nesreča na trajektu Petar Hektorović med redno vajo z reševalnimi čolni, v kateri se je poškodovalo pet članov posadke. Po pregledu trajekt ni smel več uporabljati dveh reševalnih čolnov, dokler ni bilo opravljeno njihovo testiranje. Prav tako so inšpektorji izdali potrdilo o dodatnem pregledu ladje in novo potrdilo o sposobnosti plovbe ladje za zmanjšano število potnikov.

Oktobra  leta 2009 je ponoči nasedel trajekt Marko Polo, takrat največje plovilo v lasti Jadrolinije. Nesreča se je zgodila na plitvini ob otoku Sit na Kornatih, in sicer malo pred tretjo uro zjutraj. Noben od nekaj več kot sto ljudi na krovu pri tem ni bil poškodovan, pa tudi onesnaženja morja ni bilo. Inšpektorji ministrstva za morje, promet in infrastrukturo so zaslišali tudi kapitana Zdravka Radića, dežurnega častnika in krmarja, ki so se morali podvreči tudi alkotestu.

Po zadnjih incidentih se poraja vprašanje, ali je potovanje z Jadrolinijo še varno? To je pregled nesreč hrvaške družbe
ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo HR

Kot je znano je bila za nesrečo kriva posadka, nasedlega Marka Pola pa so reševali več mesecev. Trajekt je imel težave tudi jeseni leta 2012, ko je bilo v močnem jugovzhodnem vetru in udaru valov na poti iz Ancone v Split lažje poškodovanih pet potnikov, ki so jim takoj nudili zdravniško pomoč, nastala pa je škoda na vozilih

Februarja leta 2018 se je v nesrečo zapletla tudi potniška ladja Tijat, eno najstarejših plovil Jadrolinije iz petdesetih let prejšnjega stoletja.

Po zadnjih incidentih se poraja vprašanje, ali je potovanje z Jadrolinijo še varno? To je pregled nesreč hrvaške družbe
jadrolinija

Tovorna ladja Plavi Jadran in Tijat sta trčili blizu otoka Prvić, Trčenje je povzročilo dovolj škode, da se je tovorna ladja kmalu zatem potopila. Plavi Jadran je potonil kakšnih 200 metrov zahodno od rta Kobila na otoku Prvić, na globino okoli 30 metrov. Dva člana posadke so rešili Prvićani, ki so z gliserji prihiteli na kraj nesreče in ju odpeljali na varno. Do trčenja naj bi prišlo, ker je bil Plavi Jadran slabo osvetljen, zato ga posadka Tijata v temi ni mogla pravočasno opaziti.

Bo Volkswagen res naredil nekaj, česar ni še nikoli v svoji zgodovini?

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj