In svetovni avto leta 2021 je...

21. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Kanadski Toronto je sinoči gostil prwestižni izbor za Svetovni avto lena, finale pa je v veliki meri minil v znamenju elektrifikacije.

Izbori za najboljši avtomobil leta 2021 se počasi zaključujejo. Še v globoki zimi smo namreč že dobili Slovenski avto leta (prvič je slavila Škoda Octavia), prvega marca pa je nato sledil izbor za Evropski avto leta (slavila je Toyota Yaris), sinoči pa so v kanadskem Torontu izbrali še nosilca naziva Svetovni avto leta (World car of the year-WCOTY). In če sta oba prejšnja izbora minila (bolj ali manj) v znamenju klasike, pa je sinočnji izbor minil v znamenju elektrike oziroma električnega pogona.

V finalu izbora sta se med trojico znašla kar dva električna avtomobila, poleg Yarisa sta se namreč tja uvrstila še Honda-e in Volkswagen ID.4, zmaga pa je tokrat romala v Nemčijo. ID.4 je namreč prepričal največji delež 93 avtomobilskih novinarjev iz 28 držav sveta in Volkswagnu prinesel že peti tovrstni naziv. Pred tem so namreč naziv Svetovni avto leta prejeli Golf šeste generacije leta 2009, Polo pete generacije leta 2010, Volkswagen Up! Leta 2012 in pa Golf sedme generacije leta 2013.

»Počaščeni smo, da je naš ID.4 prejel naziv »Svetovni avto leta; ne le zato, ker gre za eno izmed najbolj čislanih nagrad v svetu, pač pa tudi zaradi priznanja žirije ekipi in ideji. Gre za ključni model družine ID na evropskih, kitajskem in ameriškem trgu ter tako prinaša električno ofenzivo po vsem svetu. Prepričljiv avtomobil, dobra ideja – in naziv Svetovni avto leta? Mi se s tem povsem strinjamo,« je dejal Ralf Brandstätter, generalni direktor Volkswagna.

Ozonske luknje naj bi v prihodnosti povsem izginile, tudi tista nad Antarktiko

V izboru je sicer sodelovalo 24 vozil, predstavljenih v zadnjem letu dni, ki so med prvim majem 2020 in prvim majem letos našla vsaj 10.000 kupcev, so na primarnih trgih cenejša kot vozila premijskega razreda, naprodaj pa so na vsaj dveh pomembnejših trgih na vsaj dveh celinah sveta.

Hondi največ finalov

Hkrati z izborom svetovnega avta leta pa je žirija naredila tudi izbor v štirih podkategorijah. V segmentu prestižnih vozil je tako slavil Mercedes-Benz razred S (pred Land Rover Defenderjem in Polestarom 2), v segmentu mestnih vozil Honda-e (pred Hondo Jazz in Toyoto Yaris), med športnimi avtomobili je Porsche 911 Turbo slavil pred Audijem R8 in Toyoto GR Yaris, nagrado za najboljši dizajn pa je dobil Land Rover Defender, ki je v tej kategoriji premagal Hondo-e in Mazdo MX-30.

Nov izbor za Svetovni avto leta bo svojo pot predvidoma pričel 19. avgusta letos z odprtjem avtomobilskega salona v New Yorku, s tem pa se bo začel tudi 'lov' na zmagovalca v novi kategoriji in sicer Svetovni električni avtomobil leta. Z njim želijo organizatorji izbora opozoriti na transformacijo in prehod na električna vozila, ki smo mu priča že zadnjih nekaj let.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del