Tudi približno 18 mesecev po odprtju Tesline tovarne v Grünheidu blizu Berlina se v zvezi z obratom še vedno dviga prah.
Po poročanju medijev naj bi bilo v tovarni nadpovprečno veliko delovnih nesreč, poleg tega so prijavili več kot dva ducata okoljskih nesreč. Zdaj je portal za preglednost FragDenStaat (Vprašajte državo) tožil tudi predsednika vlade Brandenburga Dietmarja Woidkeja, ki naj bi javnosti prikril dokumente o dogodkih v tovarni.
Portal tožbo, katere prejem je že potrdilo upravno sodišče v Potsdamu, utemeljuje s tem, da državna vlada ni odgovorila na zahtevo po informacijah kljub večkratnim poizvedovanjem. Pravna podlaga za zahtevo po razkritju nekaterih dokumentov je Zakon o vpogledu v spise in dostopu do informacij. Portal zanimajo predvsem zapisniki sestankov, ki jih redno vodijo predstavniki brandenburških ministrstev in menedžerji Tesle. Srečanja te tako imenovane "delovne skupine" naj bi se od novembra 2019 zvrstila vsaj 27-krat.
Namesto vsebinskih odgovorov je deželni kancler Brandenburga posredoval le informacijo, da obravnava prošnje za dostop, ki bi morala biti kot običajno odobrena v enem mesecu, še poteka. Po poročanju portala Transparency se postopek vleče že od maja letos. Tesla je trenutno v obrambnem načinu tudi na področju varnosti pri delu. Po poročilih časnikov Stern in Tagesspiegel je število delovnih nesreč približno trikrat večje kot pri Audiju v Ingolstadtu.
V Nemčiji je treba nesreče pri delu prijaviti, če je bila oseba, vpletena v nesrečo, smrtno poškodovana ali ni bila zmožna delati več kot tri dni. Po poročanju portala tagesschau.de je iz zapisnika državnega urada za varstvo pri delu Brandenburga razvidno, da so se nesreče zgodile v tovarniških prostorih skoraj vsak dan v daljšem časovnem obdobju. Samo med junijem in novembrom lani naj bi Tesla poročala o najmanj 190 nesrečah, ki jih je treba prijaviti.
A to še ni bilo vse. Operativni dokumenti iz reševalnih centrov kažejo, da je Tesla v prvem letu po začetku delovanja tovarne 247-krat zahtevala nujno reševalno vozilo ali reševalni helikopter. Rečeno je, da obseg resnih poškodb sega od amputiranih udov do kemičnih opeklin, ki jih povzročijo nevarne tekočine. Tesla sicer zavrača očitke o pomanjkanju varnosti pri delu.
Tovarno, ki je na vodovarstvenem območju, je že večkrat obravnaval brandenburški deželni urad za okolje. Evidentirane okoljske nesreče vključujejo puščanje 15.000 litrov barve, 13 ton aluminija ter 50 in 150 litrov dizelskega goriva. Po podatkih državne agencije za okolje so onesnaženje odstranili strokovno oziroma ustrezno. Minister za okolje Axel Vogel je zanikal, da se tovarna glede na okoljske predpise nadzira malomarno.
Preberite še: Škoda je razkrila že praktično vse, zdaj pa vemo tudi, kdaj bomo dokončno spoznali novega Kodiaqa (VIDEO)
BONUS VIDEO: Prodajniški triki, testiranje avtomobilov in kaj je narobe z BMW M2?
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?