Je to konec kragujevškega Fiata?

Zdi se, da je konec proizvodnje Fiata 500L vprašanje nekaj dni, o nasledniku, ki bi ga izdelovali v nekdanji Zastavi pa ni nobenih otipljivih znamenj.

V zadnjem času se vse bolj pogosto pojavljajo ugibanja o usodi Fiatove tovarne v srbskem Kragujevcu, ki je nastala na pogorišču nekdanje Zastave. Tam so Italijani, ki so prevzeli propadli ponos jugoslovanske avtomobilske industrije, pred desetimi leti zagnali proizvodno linijo za Fiatov model 500L, ki je bi sprva razmeroma uspešen, v zadnjih letih pa ga je zob časa načel do te mere, da proizvodnja zaradi skromnega zanimanja ni več smiselna.

Kot poroča italijanski spletni portal Italy24News, so pri Fiatu po lanskem neuspešnem prodajnem letu začeli resno razmišljati o upokojitvi podaljšanega modela 500, s tem pa postavili na kocko tudi usodo kragujevške tovarne. Lani so v srbski avtomobilski tovarni, ki je obratovala le približno 50 dni, izdelali manj kot 20.000 avtomobilov, kar je najslabša številka po letu 2012, ko je Zastavo prevzel Fiat in kar šestkrat manj kot v rekordnem letu 2013, ko je iz proizvodnih dvoran zapeljalo 117.000 Fiatov 500L.

Preberite še: Bo nekdanja Zastava dokončno potonila?

Slovo od fiata 500L se zato zdi vse bolj neizbežno, in že v lanskem marcu so začele krožiti informacije, da je model namenjen upokojitvi. Sprva so v Torinu razmišljali o morebitni osvežitvi in obogatitvi ponudbe z novo hibridno različico, a iz vsega skupaj ni bilo nič. Medtem sta hibridni pogon dobila modela Tipo in 500X, kar prav tako kaže na slovo od edinega avtomobila iz Fiatove srbske tovarne.

Marsikje po Sloveniji sneži: kje ga bo zapadlo največ

V zadnjih tednih se je že govorilo o koncu prodaje na številnih evropskih trgih, vključno z nemškim, španskim in francoskim in hrvaškim, kjer Fiata 500L ni več v cenikih in spletnih konfiguratorjih, zaenkrat pa je še prisoten v italijanskem trgu, kjer osnovno izvedbo ponujajo za 21.050 evrov. Vsaj uradno je 500L še naprodaj tudi pri nas, kjer uvoznik Avto Triglav zanj hoče 17.041 evrov, medtem, ko je na »domačem« srbskem trgu precej cenejši, saj ga je z opremo nekoliko oskubljenega mogoče dobiti že za 13.600 evrov.

Proizvodnja v kragujevški tovarni je trenutno minimalna, vodstvo  podjetja Fiat Chrysler Automobiles  Serbia pa delavcem ponuja trimesečno delo v tovarni koncern Stellantis (katerega del je tudi Fiat) v slovaški Trnavi, kjer izdelujejo Citroenove in Peugeotove avtomobile. In če kupci ne bodo točili solz za Fiatom 500L, ga bodo zagotovo pogrešali v Kragujevcu.

Zdi se vse bolj verjetno, da bodo Italijani zaprli tovarno, v kateri imajo dvotretjinski lastniški delež, tretjina  pa je v rokah srbske vlade, ki je še vedno prepičana, da bodo pri Fiatu našli rešitev in ohranili proizvodnjo. A novega modela, ki bi zasedel proizvodne linije v sicer sodobni tovarni, za zdaj ni na vidiku, pri koncernu Stellantis pa tudi po nekajmesečnem odlašanju še niso razkrili kakšna bo usoda nekdanje Zastave.