Je to nov korak na poti do popolne varnosti? Nemci razvijajo povsem nov sistem

6. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Tehnologija bo omogočala takojšnjo komunikacijo in medsebojno obveščanje o morebitnih nevarnostih že precej preden jih bodo lahko zaznali obstoječi varnostni sistemi.

Varnostni sistemi v sodobnih tehnologijah v največji meri temeljijo na podatkih, ki jih prejmejo s pomočjo različnih senzorjev, lidarjev in radarjev. Tovrstna tehnologija je recimo ključna za delovanje radarskega tempomata, sistemov za prepoznavanje pešcev, kolesarjev in tudi za nadzor morebitnega prečnega prometa. Kar je pomankljivost tovrstnih sistemov – ki se je sploh ne zavedamo – je dejstvo, da pri tem komunicirajo zgolj z vozilom, v katerem so nameščeni, ne pa tudi z ostalimi udeleženci.

Nemški Porsche pa je sedaj v sodelovanju s telekomunikacijskim gigantom Vodafone in podjetjem HERE Technologies začel z razvojem povsem novem tehnologije, ki se varnosti na cesti loteva na nekoliko drugačen način. V kolikor bo projekt realiziran, bodo namreč sodobni avtomobili medsebojno skrbeli za varnost vseh udeležencev v prometu sočasno.

Cilj omenjenega projekta je s pomočjo tehnologije 5G ustvariti sistem, ki bo v realnem času opozoril na morebitno nevarnost v prometu – a je voznik oziroma njegov avtomobil s pomočjo zgoraj naštetih sistemov ne moreta zaznati. Recimo kolesarja, ki se vozi po pločniku za vogalom hiše in bo z neprilagojeno hitrostjo zapeljal na cestišče, neposredno pred omenjeni avtomobil. K sreči pa bo voznika na to opozoril sistem kamer in senzorjev v drugem vozilu, ki pa omenjenega kolesarja lahko zazna. Sistem bo tako lahko sposoben na nevarnost opozoriti voznika v prvem vozilu.

'Strojna oprema' ostaja po večini enaka, toda...

Ključni elementi sistema so programska oprema podjetja Here, visokoresolucijski zemljevidi, in pa tehnologija, ki zaznava položaj posameznika v prostoru. Slika, ki jo bo zabeležila kamera bo tako potovala v računalnik, umetna inteligenca pa bo nato prepoznala objekte in osebe (ali živali) na zaslonu, zaznala spremembe v vedenju in na morebitno nevarnost opozorila voznika vozila, v katerem je bila zaznana nevarnost, hkrati pa obvestilo tako posredovala v vsaj bližnja vozila. Ob tem je potrebno poudariti, da več, kot bo teh, hitreje in bolj zanesljivo se bodo širile informacije, s tem pa se bo večala tudi varnost. Nenazadnje izmenjava informacij ne bo potekala preko oblaka, pač pa neposredno med avtomobili, izmenjava pa bo trajala manj kot 10 milisekund.

Porsche in Vodafone kot nosilca projekta sta sicer še vedno v precej zgodnji fazi testiranj, ki pa vsakodnevno potekajo v mestu Aldenhoven v nemški zvezni deželi Severno Porenje-Vestfalija, sočasno pa poteka tudi optimizacija delovanja – zaenkrat v idealnih pogojih, kasneje pa so predvidena testiranja tudi na novih lokacijah ter v spremenljivih razmerah.

Zdi se, da so se pri Porscheju implementacije tehnologije 5G lotili najbolj celostno doslej, vsekakor pa niso prvi, ki bi se spogledovali s tovrstnimi rešitvami. Že pred dvema letoma so se podobnega projekta lotili pri Seatu, kjer so posebno pozornost namenili varnosti kolesarjev, pred časom pa je Audi začel razvijati svoj sistem komunikacije med vozili in semaforji ter drugo prometno infrastrukturo oziroma tako imenovani koncept V2X.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol