Je združitev med PSA in FCA res le združitev?

27. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli
Je združitev med PSA in FCA res le združitev? (foto: Profimedia)
Profimedia

Uradni dokument o združitvi daje slutiti, da gre pravzaprav za prevzem.

Le še nekaj tednov nas loči do tega, da bomo lahko pozabili na uporabo kratic in koncernov PSA ter FCA in jih preprosto začeli naslavljati s skupnim imenom: Stellantis. Znotraj omenjenega koncerna, ki bo glede na letno količino proizvedenih vozil četrti največji na svetu, naj bi obe strani imeli enakovredno vlogo – vsaj takšne so informacije, ki jih obe podjetji komunicirata v javnosti resnica pa je, kot vse kaže vendarle nekoliko drugačna.

Po poročanju portala Automotive News Europe, kjer so pod drobnogled vzeli 714 strani dolg dokument o združitvi francoskega in italijansko-ameriškega podjetja je namreč na strani 23 zapisano, da bo združevanje obeh podjetij na področju računovodstva potekalo po metodah neprofitne ameriške fundacije IFRS. Le ta pa zahteva, da se v primeru združevanja dveh podjetij jasno določi, katera stran je prevzemnik in katera je tista stran, ki jo bo prva stranka prevzela.

V nadaljevanju dokumenta je nato navedeno, da se za prevzemnika upošteva koncern PSA, medtem ko je vloga koncerna Fiat-Chrysler Automobiles s tega vidika podrejena, saj je omenjena stran navedena kot tista, ki jo PSA prevzema.

Čeprav se na prvi pogled zdi, da gre za relativno nepomemben podatek, pa je to le še eden v vrsti indikatorjev, ki kažejo na to, da bo imel glavno vlogo v novem podjetju PSA, FCA pa bo v podrejenem položaju. Nenazadnje bo upravni odbor podjetja sestavljen iz 11 članov  - šestih predstavnikov prvega in petih predstavnikov drugega koncerna, vodil pa ga bo, kot je znano že dlje časa, dosedanji generalni direktor PSA, Carlos Tavares. To pa pomeni, da se nekaterim manj profitabilnim FCA-jevim znamkam ne obeta nič dobrega.

Preberi še:

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem