Kako čisti so bencinski, dizelski in električni avtomobili po novih merilih? Green NCAP odgovarja

Na rezultat so sicer deloma vplivali tudi še nedokončani kriteriji za merjenje izpustov škodljivih snovi pri proizvodnji baterij.

Kako čisti so bencinski, dizelski in električni avtomobili po novih merilih? Green NCAP odgovarja (foto: Green NCAP) Green NCAP
30. 6. 2022

V dneh, preden bo dokončno znana usoda avtomobilov s termičnimi motorji so pri organizaciji Green NCAP predstavili nove, sicer šele prve letošnje rezultate energetske učinkovitosti novih avtomobilov. Ti so bili narejeni po novih in nekoliko strožjih standardih, ki so jih sami poimenovali Well-to-wheel+, pri katerih še bolj natančno preučujejo količino toplogrednih plinov, ki jih avtomobili izločajo v ozračje.

Pri tem so namreč komisarji upoštevali tudi izpuste, ki nastanejo pri proizvodnji novega avtomobila in njegovega pogonskega sklopa. Pomembno pa je na drugi strani omeniti, da niso bili upoštevani izpusti, ki nastanejo pri proizvodnji električnih baterij oziroma pri pridobivanju surovin zanje, zaradi česar rezultati še niso povsem regularni, saj so avtomobili s termičnimi motorji v nekoliko podrejenem položaju. Upoštevani pa so izpusti, ki nastajajo ob izgradnji in delovanju rafinerij ter elektrarn.

Preberite še: GreenNCAP preizkusil priključne hibride - kako okolju prijazni so v resnici?

Kako so se avtomobili odrezali po dvostopenjskem testiranju – v laboratorijih in v realnem svetu si sicer lahko ogledate v spodnji razpredelnici.

Avtomobil Pogon Ocena Čistost zraka Energetska učinkovitost Izpusti toplogrednih plinov
Audi Q4 e-tron Sportback 50 Quattro e-pogon 5 10/10 9,2/10 9,5/10
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V bencin/blagi hibrid 2,5 3,4/10 5,4/10 4,1/10
Pegeot 308 1.2 Puretech 130 bencin 2 3,8/10 4,7/10 3,2/10
Volkswagen Caddy 1,5 TSI bencin 2,5 5,7/10 4,3/10 2,6/10
Renault Kangoo 130 TCe bencin 2,5 7,1/10 3,4/10 1,6/10
Genesis GV70 2,5 TGDI bencin 1 3,4/10 0,7/10 0,0/10

Kot je bilo glede na nova pravila pričakovati je na zadnjih preizkusih slavil Audi Q4 e-tron. Ki je nekoliko pešal le na področju energetske učinkovitosti, vseeno pa je brez težav osvojil najvišjo oceno. Preostali konkurenti so namreč v najboljšem primeru prišli do ocene 2,5. Volkswagen Caddy bi moral na tej točki nekoliko bolje opraviti z amoniakovimi spojinami, s čimer bi pridobil nekaj več točk na področju upravljanja s toplogrednimi plini, Kangoo-jeva najšibkejša točka pa je bila energetska neučinkovitost in posledično visoka količina toplogrednih plinov.

Povsem na dno lestvice se je po pričakovanjih uvrstil Genesis. 2,5-litrski bencinski motor se je namreč izkazal kot izredno potraten, hkrati pa je avtomobil le povprečno opremljen s tehnologijami, namenjenimi čiščenju izpušnih plinov.