Kako ekstremne poletne temperature vplivajo na avtomobilske pnevmatike? Tu je odgovor specialista

18. 8. 2022 | Jure Šujica
Deli

Vročina ob normalni vožnji ne bo vplivala na življensko dobo pnevmatike, vsaj neposredno ne. Bo pa na druge načine.

Poletje se počasi približuje koncu in zdi se, da temperaturnih ekstremov, ki smo jim bili priča pred nekaj tedni in ki so jih spremljali številni požari, vsaj za slabo leto dni mimo. Ob spremembah ozračja, ki smo jim priča v zadnjih letih pa se zdi, da bomo podobnim pojavim najverjetneje priča tudi v prihodnjih letih, posledice pa se bodo poznale na najrazličnejših področjih, tudi na avtomobilističnem.

Preberite še: Tisti občutek na volanu, ko se guma "zlepi" z asfaltom

Glede na to, kakšne razlike se pojavljajo med zimskimi in letnimi pnevmatikami z naraščanjem temperatur, se zato poraja vprašanje, kako visoke temperature vplivajo na letne pnevmatike. Z vprašanji na to temo smo se obrnili k eni izmed večjih vulkanizerskih delavnic na Gorenjskem, Boltez iz Kranja.

Razlogov za skrb pa očitno, po besedah Iztoka Bolteza, ni. Kot je dejal direktor omenjene delavnice, so namreč sodobne avtomobilske pnevmatike – ki so od, za vožnjo poleti neprimernih zimskih pnevmatik – na temperature, kakršnim smo bili priča to poletje, bolj ali manj neobčutljive. Posledično ob normalni rabi niso bile deležne pretirano večje obrabe, zaradi česar se njihova življenjska doba ni bistveno skrajšala.

Da je temu tako je že pred časom poskrbela tudi Evropska Unija. Vsaka pnevmatika, ki je na voljo na tukajšnjih trgih je namreč opremljena z oznako 'E', ki potrjuje, da je bila pnevmatika preizkušena pri temperaturah nad 35 stopinj Celzija.

Vseeno pa visokih temperatur ne gre ignorirati, saj lahko povzročajo opazen dvig tlaka v pnevmatiki. Razlika lahko znaša nekaj desetink bara, preveč napolnjena pnevmatika pa se deformira, na srednjem delu se nekoliko napihne, v praksi pa to pomeni, da se pnevmatika ceste ne bo držala s celotno širino, pač pa le s srednjim delom. To pa seveda vodi k opaznemu zmanjšanju njenih zmogljivosti.

Druga težava pa so nizke temperature, ki se pojavijo zjutraj. Tlak v pnevmatikah se namreč tedaj spusti pod predvideno raven, res pa je, da pri sodobnih avtomobilih na to opozarjajo tudi senzorji za nadzor tlaka, ki so že nekaj let obvezna oprema v vseh novih avtomobilih.

Kaj pa pokrivanje pnevmatik v času dopusta, ko avtomobil ali avtodom stoji na istem mestu tudi po več dni ali tednov? Kot pravi Boltez večjega razloga za to ni. Pnevmatike so namreč z leti dobile tudi precej boljšo zaščito pred UV žarki, zaradi česar tudi dolgotrajna izpostavljenost močnemu soncu ne bo privedla do drobnih razpok. Vseeno pa je za pnevmatike bolje, da jih vsaj med hranjenjem še vedno ne izpostavljamo sončnim žarkom.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol