Gre za tretjo inovacijo, ki jo je Renault - vsaj v Franciji - na področju avtomobilskih ključev predstavil trgu.
Uporaba pametnih ključev je danes v večini sodobnih avtomobilov – razen zelo redkih izjem – postala stalnica. Le redko namreč lahko najdem sodoben avtomobil (seveda še vedno obstajajo), ki jih je potrebno zagnati s pomočjo klasičnega ključa, zasluge za to pa gredo Francozom, natančneje Renaultu. Omenjena avtomobilska znamka je namreč prva med cenovno dostopnimi znamkami uvedla kartico, s katero so nadomestili do tedaj razširjene klasične ključe.
Pametno kartico – ki po sposobnostih razumljivo nekoliko zaostaja za tistimi, ki jih poznamo danes – so pri Renaultu prvič predstavili leta 2001, ko je luč sveta uzrla druga generacija Lagune. Ta je prinesla radikalno spremembo v oblikovanju znamke, futurističen videz pa so pri Renaultu želeli podpreti z inovativnimi rešitvami, ki jih je sicer avtomobilu tudi po mnenju Renaultovih oblikovalcev nekoliko manjkalo.
Kartica za odklepanje in zagon motorja je bila prava rešitev. Idejo zanjo je Bernard Dumondel, produktni vodja Lagune dobil v nekem hotelu v Luksemburgu, kjer je bival kratek čas in kjer je vrata svoje sobe odklepal z magnetno kartico. V nekem trenutku ga je nato prešinilo, da bi enako rešitev lahko uporabili tudi v avtomobilu. Idejo je predstavil programskemu vodji in celotnemu upravnemu odboru Renaulta, ki je potrdil njeno uporabo in patent je bil hitro registriran.
Nadaljevanje zgodbe R16 in Fuega
Laguna druge generacije je tako postala prvi avtomobil katerega koli proizvajalca cenovno dostopnih avtomobilov, ki je ponudila to funkcijo na trgu. S tem je Laguna sledila Renaultu 16, ki je leta 1973 kot prvi francoski avtomobil ponudil možnost centralnega zaklepanja in Fuegu, ki je leta 1982 ponudil možnost centralnega zaklepanja z daljinskim upravljalnikom. Za Laguno so enako rešitev prejeli še Espace, Vel Satis, kasneje pa tudi bolj ali manj vsi Renaultovi avtomobili.
Pametna kartica se je nato v prihodnjih dveh desetletjih močno razvila. Osnovni funkciji odklepanja in zaganjanja vozila so se namreč pridružile še številne nove. Tako je recimo vozilo mogoče odkleniti brez pritiska na stikalo, kartice so postale vodotesne, hkrati pa lahko shranijo tudi podatke o nastavitvah posameznega voznika v avtomobilu, na primer glasnost radia, položaj sedeža, nastavitev klimatske naprave in tako dalje. Ob tem pri Renualtu poudarjajo, da se bo nabor funkcij le še povečeval.
Preberite še: test: Renault Laguna II 1.9 dCi Grandtour Privilege
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere