Kitajci dosegli nov mejnik: spoznajte novega rekorderja med cestnimi predori!

6. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

V dolžino meri preko deset kilometrov, zgradili pa so ga v manj kot štirih letih.

Predori veljajo za verjetno najbolj zahtevne projekte na področju gradnje prometne infrastrukture – z njimi je mogoče primerjati le še viadukte. Narava objektov namreč zahteva, da njihova gradnja traja tudi po več let, kar nenazadnje dokazuje tudi gradnja druge cevi predora skozi Karavanke. Svoje nato lahko doda še njihova dolžina in pa morebitno dejstvo, da gradnja predora poteka pod vodno gladino.

Preberite še: Ustavilo ga ni niti 63 rdečih semaforjev...

Gradnja več kot deset kilometrov dolgega avtocestnega predora pod jezerom se zato zdi kor gigantski projekt, ki pa ga je Kitajcem uspelo izpeljati v manj kot štirih letih. Devetega januarja 2018 so namreč pričeli z gradnjo predora pod jezerom Taihu, s katerim dokončali 44 kilometrov dolg avtocestni odsek Čangdžov-Vuši, ki povezuje mesti Šanghaj in Nanking. Otvoritev se je namreč zgodila na zadnji dan minulega leta.

Najdaljši na Kitajskem meri 18 kilometrov

Omenjeni predor so tako dokončali le nekaj dni pred četrto obletnico začetka gradnje, zanj pa je Kitajska odštela (preračunano) 1,38 milijarde evrov. Z njim želijo Kitajci dokazati svoje sposobnosti, ob tem pa tudi opozoriti na hiter gospodarski razvoj regije. Kljub relativno hitremu času gradnje namreč z dolžino 10,79 kilometra po novem najdaljši podvodni predor na svetu ponuja širino 17,45 metra in šest voznih pasov (po tri v vsako smer), opremljen pa je tudi z večbarvno razsvetljavo, ki pomaga voznikom pri zbranosti in preprečuje nastanek mikrospanca.

Čeprav je nov predor postal najdaljši podvodni avtocestni predor na svetu, pa seveda ne gre za najdaljši cestni predor. Ta čast namreč še vedno pripada norveškemu predoru Laerdal, ki mer v dolžino kar 24,5 kilometrov. Najdaljši predor na Kitajskem medtem meri približno 18 kilometrov, poteka pa pod goro Zhongnan.