Kitajski avtomobili kljub dvomom o kakovosti osvajajo ruski trg

Kitajske znamke, kot so Haval, Chery in Geely, predstavljajo skoraj 40 odstotkov prodaje novih avtomobilov v Rusiji.

Delež kitajskih avtomobilov na ruskem trgu je bil januarja in februarja lani bistveno nižji, saj je znašal manj kot 10 odstotkov. Ker so odhodi zahodnih proizvajalcev avtomobilov zaradi invazije v Ukrajino omejili izbiro avtomobilov, so vrzel hitro zapolnili kitajski proizvajalci in na ta način prisilili ruske kupce, da sprejmejo njihove modele in  tudi višje cene.

Kitajske znamke, kot so Haval, Chery in Geely, zdaj predstavljajo skoraj 40 odstotkov prodaje novih avtomobilov v Rusiji, so pokazali podatki analitske agencije Autostat in svetovalnega podjetja PPK. Toda več ruskih kupcev meni, da je kakovost nekaterih kitajskih avtomobilov nižja od kakovosti zahodnih tekmecev.

Čeprav je večina tujih avtomobilskih podjetij zapustila Rusijo ali so v procesu odhoda, zaradi dolgotrajnih zalog in vzporednega uvoza nekateri njihovi avtomobili za zdaj ostajajo v prodaji. Prodaja odhajajočih evropskih, japonskih in korejskih znamk se je sicer  zmanjšala za 70 odstotkov in upadla na 22,6 odstotka.

Do razkroja trga prihaja predvsem zaradi strmoglavega padca prodaje novih avtomobilov, ki je lani upadla za 59 odstotkov, saj so Rusi zaradi slabšega življenjskega standarda in želje po vozilih zahodne proizvodnje kupili več rabljenih avtomobilov.

Preberite še: Nič ne bo z nasledstvom skoraj pol stoletja stare legende