Kmalu na vodik še en svetovni koncern?

28. 12. 2022 | Jure Šujica
Deli

Elektrika kljub vsemu ni univerzalna rešitev za brezogljični transport.

Vodik in/oziroma gorivne celice veljajo za dve največkrat omenjeni alternativi fosilnim gorivom in jasno tudi elektriki. Ob tem se zdi, da veliki avtomobilski proizvajalci na vodik stavijo predvsem na področju tovornega prometa in lahkih gospodarskih vozil. To sicer ob povprečnih dosegih, ki jih ponujajo z električnimi pogonskimi sklopi opremljeni dostavniki, ob potencialu, ki ga ponuja vodik, niti ni presenetljivo.

Preberite še: Z zamudo težava manj na severni ljubljanski obvoznici

Pri Stellantisu so tako ob predstavitvi družine lahkih dostavnih vozil z električnim pogonom (med katerimi je tudi Vivaro-e) predstavili tudi izvedbe s pogonom na vodik. Slednje so razvili v sodelovanju s francoskim podjetjem Symbio, specializiranim za proizvodnjo gorivnih celic. Gre sicer za podjetje, ki sta ga skupaj ustanovili francoski podjetji Faucirea ter Michelin.

Z obema je sedaj Stellantis začel resne pogovore o nakupu večjega deleža delnic v podjetju Symbio. Pri koncernu, katerega ključni del v Evropi predstavljajo znamke Citroën, Peugeot, Opel in Fiat, namreč nameravajo v letih 2024 in 2025 najprej v Evropi, nato pa še v ZDA povečati ponudbo večjih dostavnikov s pogonom na vodik, hkrati pa naj bi razmišljali tudi o razvoju težkih tovornih vozil s pogonom na vodik.

Po mnenju Carlosa Tavaresa bo namreč prav tovorni sektor tisti, kjer se bo vodik prebijal v splošno rabo najhitreje. Tovrstnih polnilnic, namenjenih osebnim avtomobilom, je namreč še vedno relativno malo, vodikove polnilnice pa na drugi strani lahko večja transportna podjetja postavijo pred svojimi skladišči in depoji. Interes za združitev kažejo tudi pri Symbiu, kjer menijo, da bi sodelovanje s Stellantisom pospešilo razvoj in rast podjetja.

Preberite tudi: To je v izogib kazni dobro preveriti

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"