Konec onesnaževanja! Bavarska prestolnica omejuje avtomobilski promet, razkrivamo omejitve, ki prihajajo že februarja

10. 10. 2022 | Jure Šujica
Deli

Omejitve bi se kmalu lahko tudi zaostrile.

Bavarska prestolnica in eno največjih nemških mest München velja za kraj, ki ga zaradi različnih razlogov, tako poslovnih kot zasebnih, pogosto obiščejo številni Slovenci. A kmalu za marsikoga to ne bo več mogoče, ali pa bo vsaj precej težje, kot je danes. V mestu, ki ima že zadnjih nekaj let velike težave z onesnaženostjo zraka, so namreč napovedali, da bodo prihodnje leto močno zaostrili pravila za vstop v središče.

Preberite še: Bodo cene naftnih derivatov sledile odločitvi organizacije Opec+? Takšna so pričakovanja

S prvim februarjem prihodnje leto bodo po poročanju nemške spletne strani Auto Motor und Sport oblasti razširile prepoved prometa za vsa vozila, ki dosegajo okoljske standarde do vključno EURO 4, na celotno področje znotraj srednjega obroča, vključno z obročem. Gre za obvoznico na zunanjem delu središča mesta z oznako 2-R, prepoved pa zadeva vsa vozila, ki so bila narejena do najkasneje 1. januarja 2011, ko je v veljavo za vsa vozila stopil standard EURO 5.

Promet za omenjena vozila bo tako dovoljen zgolj na področjih zunaj omenjenega obroča, znotraj obroča pa bo do nadaljnjega promet z avtomobili z nižjimi standardi (EURO 4 ali manj) dovoljen le še tamkajšnjim prebivalcem, dostavnim vozilom in nekaterim drugim izjemam, ki bodo dobile posebne dovolilnice mestnih oblasti.

Kmalu še močnejše omejitve?

München sicer se že od leta 2010, ko je bil vzpostavljen nov zakon, relativno neučinkovito bojujejo s prekomernimi ravnmi predvsem izpustov NOx, zaradi česar vsako leto državnim oblastem plačujejo tudi zajetne kazni. Temu so se sedaj odločili narediti konec, hkrati pa bodo s tem zadostili tudi zahtevam organizacij VCD in DUH, s katerima so oblasti sprejele dogovor o zmanjšanju izpustov februarja letos, 5. oktobra pa je nato sledil tudi podpis sporazuma.

Čeprav je napovedana omejitev prometa relativno stroga, se pogoji za vstop v mesto oziroma na področje, ki ga omejuje obroč 2-R, utegnejo še zaostriti. Če se bo izkazalo, da so ravni izpustov še vedno previsoke, bi lahko omejitve 1. oktobra prihodnje leto začele veljati tudi za dizelsko gnana vozila, ki sicer dosegajo normo EURO 5. Takšnih vozil, med katerimi so nekatera stara le osem let, pa je v Münchnu kar 140.000.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol